شناسهٔ خبر: 173773 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میزان تخصیص و تحقق بودجه وزارت ورزش و جوانان بررسی شد

نجم آبادی نایب رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه میزان بودجه تخصیص و تحقق یافته به حوزه وزارت ورزش و جوانان در نشست این کمیته بررسی شد، گفت: مسئولان این وزارتخانه نسبت به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تعیین اولویت‌های حوزه ورزش و جوانان انتقاد شدیدی داشتند.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم‌آبادی نایب رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست این کمیته گفت: گزارش اقدامات و عملکرد اعتبارات سالجاری وزارت ورزش و امور جوانان و میزان منابع مالی تخصیص یافته و میزان تحقق این منابع به حوزه ورزش و جوانان در بودجه با حضور کارشناسان دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده ای که در حوزه وزارت ورزش و امور جوانان باید اختصاص و هزینه می‌شد، متاسفانه به واسطه مشکلات و تنگناهای کشور تنها میزان اندکی تحقق یافته و این موضوع به واسطه اهمیت جوانان نیازمند توجه ویژه ای است. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همچنین در حوزه هزینه کرد و منابع تخصیص یافته به ورزش های مختلف بویژه فوتبال به دلیل نیازهای موجود مباحثی مطرح شد که در این بخش مسئولان وزارت ورزش و امور جوانان نسبت به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تعیین اولویت‌های این وزارتخانه انتقاد جدی داشتند و اعلام کردند، این اقدام سازمان به نوعی دخالت در حوزه مدیریتی ورزش است.

محبی‌ نجم‌آبادی تاکید کرد: براین اساس مقرر شد، اطلاعات دقیق‌تری از میزان اختصاص و تحقق منابع در جدول های مختلف این وزارتخانه برای کمیته اجتماعی فرهنگی ارسال شود تا کمیته نتیجه بررسی‌ها را به صحن کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گزارش کند.

نظر شما