شناسهٔ خبر: 173712 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راستی در نطق میان دستور:

انتظار مردم از دولت سیزدهم سامان دادن به آشفته بازار قیمت ها است

جعفر راستی نماینده شبستر عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد: مردم انتظار داشته و دارند که دولت سیزدهم، مخصوصا رئیس جمهور بتوانند در کمترین زمان به آشفته بازار قیمت ها سر و سامان دهند اما متاسفانه آنچه هر روز به قیمت ها افزوده می شود و مردم از این بابت دل آزورده اند.

به گزارش «نماینده» جعفر راستی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا هفته نیروی انتظامی را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، نیروی انتظامی و نیروهای خدوم تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم شبستر در مجلس بیان کرد: اینجانب ضمن محکوم کردن ناآرامی های کشور افغانستان، مخصوصا عملیات خرابکارانه اخیر که منجر به شهید و مجروح شدن چند صد نفر مردم مسلمان و مظلوم منطقه شد از حکومت مستقر می خواهم هر چه سریعتر به این اوضاع آشفته سامان داده و عاملا این فاجعه را دستگیر و به مجازات برسانند.

وی ادامه داد: آنچه در شمال غرب کشور در جریان است به نفع مردم منطقه نیست، کسی که از این اختلاف سود می برد کشورهای آمریکا و رژیم اسرائیل منفور است که چشم دیدن امنیت منطقه را ندارند. جناب آقای علی اُف زیاد به پهپادهای اسباب بازی صهیونیست ها دلخوش نکن پهپادهای جبهه مقاومت سالها است خواب را از چشمان اسرائیل ربوده است "چرا کاری کند عاقل  که باز آید پشیمانی".

این نماینده مجلس تاکید کرد: عدم تعیین تکلیف بعضی از استانداران و به تبع آن فرمانداران خلاء مدیریتی به وجود آورده است که لازم است با اقدام انقلابی وزیر کشور این موضوع حل شود، معاون اول و وزرای دولت سیزدهم توجه کنند عدم تعیین تکلیف معاونت ها و مدیران کل باعث آشفته بازار در قیمت ها شده است مردم انتظار داشته و دارند که دولت سیزدهم، مخصوصا رئیس جمهور بتوانند در کمترین زمان به آشفته بازار قیمت ها سر و سامان دهند اما متاسفانه آنچه هر روز به قیمت ها افزوده می شود و مردم از این بابت دل آزورده اند.

راستی بیان کرد: وزیر جهادکشاورزی نداشتن مرکز خرید تضمینی و صادرات در استان ها، باغداران و کشاورزان را متضرر کرده است، لازم است در هر استانی مرکزی برای خرید تضمینی و صادرات محصولات باغداران و کشاورزان ایجاد شود تا کشاورزان بتوانند از طریق این مراکز محصولات خود را به کشورهای و استان های هدف برسانند این انتظار را از ساداتی نژاد داریم چون خودشان در کمیسیون کشاورزی مجلس از نزدیک این مشکلات را درک کرده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: شهرستان شبستر قطب تولید میوه است اما متاسفانه در موقع چیدن میوه ها بیشترین سود را واسطه ها می برند، آنچه که به دست باغدار می رسد هزینه آب، کارگر، سم و کود نمی شود قطعا این موضوع به صلاح مردم منطقه نیست از وزیر می خواهم حتما به این موضوع رسیدگی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان کرد:شبستر مرکز تمدن و فرهنگ و محل زندگی اجداد حضرت آقا شهرستان شبستر است اما آنطور که باید به این منطقه رسیدگی نشده است خواهشمند هستم ضمن اینکه مسئولین منطقه به این موضوع دقت می کنند از سازمان برنامه و بودجه می خواهم به نامه نگاری ها توجه داشته باشد تا کنون از این موضوع نتیجه ای نگرفته ایم.

نظر شما