شناسهٔ خبر: 173591 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش مجلس برای خودکفایی سازمان مدیریت بحران کشور

زلزله سنخواست نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس با تاکید بر اینکه خسارات جانی از زلزله چهارمحال و بختیاری و خوزستان گزارش نشده اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده است، گفت: بیشتر شهرهای کشور در مناطقی قرار دارند که خطر وقوع زلزله با قدرت بالا در آنها زیاد است بر همین اساس سازمان مدیریت بحران کشور باید عملکرد مثبتی در چنین مواقعی داشته باشد تا بتواند خسارت‌ها را به حداقل ممکن برساند. ایرادهای قانونی که در مدیریت بحران وجود دارد که در حال حاضر پیگیر حل آنها در مجلس هستیم.

به گزارش «نماینده» قدرت الله حمزه شلمزاری در مورد آخرین وضعیت وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی  ۵.۷ دهم ریشتر در شهر چلگرد در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری لرزاند، این زمین لرزه در شهرهای چلگرد، قلعه خواجه، ایذه و شهرکرد نیز احساس شد. در تماسی تلفنی که با مدیر کل‌های دو استان داشتم متاسفانه از مصدومیت ۱۲ نفر بر اثر این زمین لرزه خبر دادند؛ خوشبختانه وضعیت عمومی حال مصدومان خوب است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس افزود:   طی وقوع این زمین لرزه منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده است. که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند که تاکنون برآورده  دقیقی از میزان خسارات مالی صورت نگرفته است. مدیرکل‌ و فرمانداران هر دو استان در منطقه حضور دارند و طی جلساتی که برگزار می‌شود برآورد خسارات انجام می شود.

وی ادامه داد: طی تماس تلفنی که با  آقای نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور داشتم  عنوان کردند که  تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این مناطق به حالت آماده باش درآمده است.

حمزه ادامه داد: قرار گرفتن کشورمان روی کمربند زلزله دلیل وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد است و بیشتر شهرهای کشور در مناطقی قرار دارند که خطر وقوع زلزله با قدرت بالا در آنها زیاد است بر همین اساس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به شرایط جغرافیایی که ایران دارد؛ باید عملکرد مثبتی در چنین  مواقع داشته باشند تا با ورود به موقع قبل، حین و بعد از بحران بتوانند خسارت‌ها را به حداقل ممکن برساند.

وی افزود : برخی ایرادهای قانونی در سازمان های متولی مدیریت بحران وجود دارد که در حال حاضر پیگیر حل  آنها  در مجلس هستیم و امیدوارم جایگاه سازمان مدیریت بحران کشور از همه جهات ارتقا یابد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  سازمان مدیریت بحران اصلی‌ترین نهادی است که در مواقع وقوع بحران باید ورود پیدا کنند سازمان مدیریت بحران علاوه بر انتقادهای که بر آن  وارد است  باید به لحاظ مالی به خود کفایی لازم برسد.

نظر شما