شناسهٔ خبر: 173551 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیات رئیسه مجلس:

قدرت نظامی ایران حسادت دشمنان را برانگیخت

علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل مودت و دوستی کشورمان با همسایگان،گفت: کشورهای همسایه باید با درک موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در منطقه بر پیمان حسن همجواری استوار باشند.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی با اشاره به  چالش اخیر آذربایجان، اظهار کرد: تاریخ نشان می دهد که ایران رفتار مبتنی بر احترام و دوستی پایدار را با همسایگان هرگز مخدوش نکرده است.

 ‏نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ ساله افزود: ایران در این جنگ با هدف دفاع و دفع تجاوز آشکار عراق وارد جنگ شد و قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد گواه روشنی بر حقانیت کشورمان در جنگ بود.

 ‏دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به چالش اخیر آذربایجان با کشورمان، خاطرنشان کرد: اسناد غیر قابل انکار گواهی می‌دهد که مقامات آذربایجان از کشورفاقد هویتی مانند رژیم صهیونیستی بازی خوردند. جمهوری اسلامی ایران هرگز ناامنی و آشوب در مرزهای خود را بر نمی تابد.

 ‏کریمی فیروزجایی مزرهای کشورمان را مرزهای صلح و دوستی نامید و افزود: دکترین دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح و آرامش و تأمین امنیت پایدار است.

 ‏وی، برگزاری رزمایش های نظامی را در داخل کشور حق طبیعی و محترم شمرده بین المللی دانست و افزود: رویکرد عمده این رزمایش ها بازدارندگی در برابر هرگونه خطرات احتمالی علیه کشورمان است.

 ‏این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: کشورمان از تشدید ناآرامی ها در کشورهای همسایه استقبال نمی کند و این به معنای احترام به صلح و ثبات در منطقه است.

 ‏عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم تن دادن آذربایجان به پیمان حسن همجواری اظهار کرد: عدم پایبندی آذربایجان به اصول مفاهمه و سازش پیامد ناگواری برای آن خواهد داشت.

 ‏وی، نیروهای مسلح کشورمان را افتخارآفرینان میدان نبرد علیه متجاوزان نامید و افزود: خروش رزم آوران بیدار ایران خواب را از چشمان دشمنان این مرز و بوم ربوده است.

 ‏کریمی فیروزجایی تصریح کرد: ایران با برخورداری از نیروهای راهبردی در عرصه های جنگی به قدرت برتر نظامی منطقه تبدیل شد و این مایه مباهات است. ایران اکنون در هیچ بخشی از عرصه نظامی محتاج بیگانگان نیست و خودکفا یی ما در تجهیزات دفاعی حسادت دشمنان را برانگیخته است.

نظر شما