شناسهٔ خبر: 173521 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هیچ اقدامی در حوزه پیشگیری برای جلوگیری از وقوع بحران در کشور صورت نمی‌گیرد

کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس با انتقاد از اینکه متأسفانه در حوزه پیشگیری هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع بحران در کشور صورت نمی‌گیرد، گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با وجود اینکه در عنوان خود نام پیشگیری را یدک می‌‎کشد اما در حوزه پیشگیری عملاً هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و پس از وقوع هر حادثه‌ای وارد عمل می‌شود.

به گزارش «نماینده» غلامعلی کوهساری با اشاره به وقوع سیلاب‌ها و حوادث اخیر رخ داده در استان گلستان، عنوان کرد: متأسفانه با وجود وقوع حوادث مختلفی که در استان گلستان و در سطح کشور شاهد هستیم، مناطق مختلف استان گلستان با کوچکترین بارندگی با آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب و سیل مواجه شد که این مسئله نشان از ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با بحران دارد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه پیشگیری هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع بحران در کشور صورت نمی‌گیرد، افزود: مسیر سیلاب در حوزه انتخابیه بنده مشخص بوده و این سیل همواره پس از هر بارندگی سنگین از بالادست رودخانه و شمال رامیان به جریان می‌افتد.

مسئولان از نحوه وقوع حوادث آگاهی دارند

وی ادامه داد: با وجود اینکه مسئولان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و مسئولان استانی نسبت به چگونگی وقوع سیل در استان آگاهی دارند، اما هیچ اقدامی برای پیشگیری از وقوع سیل در استان صورت نگرفته است.

کوهساری تصریح کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با وجود اینکه در عنوان خود نام پیشگیری را یدک می‌‎کشد اما در حوزه پیشگیری عملاً هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و پس از وقوع هر حادثه‌ای وارد عمل می‌شود.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ردیف اعتباری مستقل ندارد

وی اضافه کرد: یکی از علل ضعف این سازمان نداشتن ردیف بودجه مستقل بوده به طوریکه پس از وقوع هر حادثه‌ای رؤسای این سازمان باید با نامه نگاری با وزارت کشور از این وزارتخانه برای انجام عملیات‌های خود بودجه اخذ کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از سوی دیگر بیشتر خسارات وارده به دارایی مردم است نه دارایی‌های عمومی؛ لذا دولت باید نسبت به پرداخت رقم بیمه کشاورزان اقدام کند.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی گزارش‌ها حاکی از این است که ارقام پرداختی بیمه به کشاورزان و شهروندان بابت خسارات وارده ناشی از سیل و آتش سوزی به قدری پایین بوده که حتی کفاف هزینه‌های پیگیری و بروکراسی اداری برای اخذ این ارقام را نمی‌دهد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان بر وجود یک برنامه شفاف برای پرداخت خسارات مردمی تأکید و تصریح کرد: لازم است در این زمینه بیمه کشاورزی و سایر بیمه‌ها نسبت به پرداخت حق مردم اقدام کنند.

نظر شما