شناسهٔ خبر: 173454 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده گزارش می دهد؛

6 پُستی که ریاست آنها در دولت سیزدهم هنوز مشخص نشده است

پاستور هنوز پست های بعضاً کلیدی در دولت هست که ریاست آنها مشخص نشده و البته گمانه زنی هایی در رسانه ها در این زمینه مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار نماینده، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پس از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس و رأی اعتماد نمایندگان به 18 وزیر پیشنهادی در چهارم شهریورماه اولین جلسه هیأت دولت را با کابینه خود برگزار کرد.

رئیسی تا کنون محمد مخبر را به عنوان معاون اول دولت، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، صولت مرتضوی معاون اجرایی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده و سید احسان قاضی زاده هاشمی را به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرده است.

همچنین محسن رضایی برای تصدی سه مسئولیت اقتصادی حکم گرفت؛ رئیس‌جمهور وی را به‌عنوان معاون اقتصادی خود، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد. 

برپایه این گزارش اما هنوز پست های بعضاً کلیدی در دولت هست که ریاست آنها مشخص نشده و البته گمانه زنی هایی در رسانه ها در این زمینه مطرح می شود گرچه هنوز به صورت رسمی حکمی توسط رئیس جمهور صادر نشده است.

رئیس سازمان محیط زیست، دبیر شورای عالی امنیت ملی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سخنگوی دولت، دبیر هیأت دولت و وزیر آموزش و پرورش 6 پُستی هستند که هنوز سرنوشت

ریاست آنها مشخص نشده است.

با شروع سال تحصیلی جدید به نظر می رسد معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس از اولویت های فعلی دولت سیزدهم باشد؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نماینده با بیان اینکه متأسفانه هنوز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی نشده است، در خصوص مهمترین اولویت وزیر آموزش و پرورش در دولت جدید، گفت: اولویت فعلی وزیر آموزش و پرورش موضوع آموزش حضوری است و باید شرایط این امر را فراهم کرد چراکه دانش آموزان از بحث آموزش حضوری قدری فاصله گرفته اند و این شرایط سختی برای شروع سال تحصیلی جدید به شمار می رود.

وی به بحث رتبه بندی معلمان اشاره ود اضافه کرد: الان مطالبه این است و باید سازکاری برای آن وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد: وزیر  آموزش و پرورش باید اموال و ثروت های آموزش و پرورش را ساماندهی کند و بتواند برای کاهش سنگینی معیشتی معلمان تدبیری اتخاذ نماید.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر بحث چالش کمبود معلم مثل سال های گذشته وجود دارد و این موارد جزو محورهای کار وزیر جدید آموزش و پرورش به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما