شناسهٔ خبر: 173449 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضاخواه:

وجود احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم بیانگر کوتاهی و تخلف است

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس اعتقاد دارد انتشار لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم بیانگر کوتاهی و تخلف این دولت در اجرای قوانین است.

به گزارش «نماینده» مجتبی رضاخواه در رابطه با لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم که از سوی دیوان محاسبات کشور تهیه شده، گفت: موارد ذکر شده در هشتمین نامه ارسالی رئیس کل دیوان محاسبات در زمره وظایف وزارت کشور بوده که در اجرای آنها کوتاهی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم اجرای احکام تحقق نیافته وزارت کشور در دولت قبلی تخلف بوده است، اظهار کرد: در واقع احکام قانونی که وزارت کشور مجری آنها است نباید معطل بماند لذا دولت دوازدهم متخلف بوده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور در دولت سیزدهم باید نسبت به تحقق مواردی مانند مرکززدایی و اثربخشی مدیریت اجرایی در مراکز استان‌ها جهت زمینه‌سازی، تعادل‌بخشی، توازن و آمایش سرزمینی و غیره اهتمام جدی داشته باشد و در این راستا کمیته ای را تشکیل دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وظایف وزارت کشور در حوزه ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی و غیره در راستای سیاستگذاری است و نقش مهمی در رفع موانع تولید دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت جدید با اجرای درست، کامل و به موقع قوانین زمینه شکوفایی کشور در عرصه های مختلف را فراهم کند.

نظر شما