شناسهٔ خبر: 173401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار:

آمریکا شرایط را برای مردم افغانستان سخت تر کرده است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بر این باور است که حضور آمریکایی ها در افغانستان و خروج بی برنامه آنها از این کشور مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه حضور آمریکا در منطقه جز نا امنی ثمر دیگری نداشت، گفت:حضور قدرت های فرامنطقه ای در حوزه منطقه آسیا و غرب آسیا همواره مشکلاتی ایجاد کرده است آنها به فکر منافع خودشان هستند و رسیدن به اهدافشان هر کاری که باب میلشان باشد انجام می دهند بدون اینکه به منافع ملت های منطقه فکر کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لشگرکشی آمریکا به منطقه خاورمیانه باعث ایجاد بی ثباتی و تغییر شرایط به نفع تروریست ها بود، عراق و سوریه نمونه بارز حضور آمریکایی ها هستند و در یمن شاهد هستیم عربستان درگیر جنگ نیابتی شده است.

وی یادآور شد: آمریکایی ها در عراق با سر افکندگی ناچار به خروج از این کشور شدند، اما در سوریه خود را به مردم این کشور تحمیل کردند و مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور آمریکایی ها در افغانستان، اظهار داشت: وقتی آمریکایی ها بعد از ۲۰ سال در افغانستان خارج می شوند، وضغیت این کشور به شرایط اولیه بر می گردد، اقدامات آمریکایی ها در افغانستان بیشتر حضور نظامی و همراه با قدرت سخت بوده و هیچگاه نتوانستند قدمی در راستای عمران و آبادانی یا حمایت از ملت افغانستان بردارند.

جوکار گفت: آمریکایی ها در ملت سازی و دولت سازی به بن بست خوردند و آنها در حوزه سیاسی شکست خوردند، اقدامات آمریکا در راستای تامین منافع خود و کشورهای همراه بود و تلاش داشت با اقدامات سخت در منطقه در برخی کشورها الگو سازی کند که با شکست مواجه شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: آمریکایی ها هیچگاه راه به جایی نخواهند برد، شرایط را برای ملت افغانستان خراب تر کردند، آنها با مشکلات اقتصادی و فقر روبه رو هستند که آمریکایی ها و همپمانانش مقصر اصلی هستند.

نظر شما