شناسهٔ خبر: 173386 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عزیزی در گفت وگو با نماینده:

باید به جای دیپلماسی انفعالی و التماسی به سمت دیپلماسی مقتدرانه حرکت کرد/معبر رسیدن به اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران هم معبر دیپلماسی و هم میدانی است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دیپلماسی کشور، به جای دیپلماسی انفعالی و التماسی باید به سمت دیپلماسی فعال مقتدرانه، بازدارنده و در عین حال منبعث از منافع ملی حرکت کرد.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار نماینده درخصوص به کارگیری  دیپلماسی اقتدار به جای دیپلماسی التماسی اظهارداشت: مجلس معتقد است که در دیپلماسی کشور، به جای دیپلماسی انفعالی و التماسی باید به سمت دیپلماسی فعال مقتدرانه، بازدارنده و در عین حال  منبعث از منافع ملی حرکت کرد.

این نماینده مجلس بر همین اساس تصریح کرد: این یک وظیفه مهم است که امروز هم بر عهده دولت و هم مجلس قرار دارد و باید در طراز ملت ایران، با همین رویکردی که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم آغاز کرده اند کار و مسیر را پیش برد.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد از موضع عزت و اقتدار و با مسیری شجاعانه و برخاسته از عمق عمیق اندیشه های بلند انقلاب اسلامی و زبانی که برخاسته از همین رویکرد اعتقادی است مسیر دیپلماسی را به جلو برد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینک معبر رسیدن به اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران هم معبر دیپلماسی و هم معبر میدانی است، گفت: هم باید در میدان عمل تلاش کرد که با همین رویکرد عزتمندانه حرکت کنیم و بدن شک این مسأله مورد توجه همه دلدادگان انقلاب اسلامی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام است.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد و روز به روز دامنه اقتدار و خروج از انفعال را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما