شناسهٔ خبر: 173157 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد:

افزایش ۲ و نیم درصدی اعتبارات حوزه ورزش در بودجه کل کشور

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف گذشته که از ورزش حمایت چندانی نمی‌شد الان شاهد حمایت خوبی از ورزش کشور هستیم که افزایش ۲ و نیم برابری بودجه امسال ورزش گویای این مطلب است.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی فروردین در آیین تجلیل از قهرمانان پاراالمپیک استان فارس در شیراز عنوان کرد: قبلا نیم درصد از بودجه کشور به ورزش اختصاص می‌یافت که این میزان الان به ۲ و نیم درصد رسیده که به تحول در ورزش کشور کمک خوبی خواهد کرد.

او ادامه داد: علاوه بر این در مجلس بارها از فدراسیون‌های مدال آور نیز حمایت‌های ویژه شده و اعتبارات خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی، هزینه کردن در ورزش را سرمایه‌گذاری برای آینده دانست و اضافه کرد: ورزش همگانی یک نوع پیشگیری در مقابل بیماری‌ها است و شیوع کرونا ثابت کرد که اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد مقاومت در مقابل بیماری بیشتر خواهد شد و مرگ و میر نیز کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت صنایع از ورزشکاران و به ویژه قهرمانان ورزشی گفت: فعالیت خیرین نیز عمدتا در حوزه ساخت و ساز از جمله ساخت مدرسه و مسکن است که نیاز است خیرین در زمینه تامین زیرساخت‌های ورزشی نیز مشارکت کنند.

فروردین بر لزوم توجه به ورزش بانوان تاکید کرد و ادامه داد: در بحث حمایت از ورزش قهرمانی باید ورزش بانوان، آقایان و معلولان به یک میزان توجه شود و هرگونه بی توجهی نسبت به ورزش بانوان و معلولان باعث از بین رفتن این سرمایه‌ها می‌شود.

در این آیین از قهرمانان پاراالمپیک استان تجلیل شد.

نظر شما