شناسهٔ خبر: 172930 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طباطبایی نژاد در نطق میان دستور:

استاندار اصفهان شخصیتی ملی باشد

سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس تاکید کرد که در انتصاب استاندار استان اصفهان توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش «نماینده» سید صادق طباطبایی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا باید خداوند متعال را برای استقرار دولتی مردمی و انقلابی شکر کنم و امیدوارم شکر این نعمت را به جا بیاوریم، این چهارسالی که دولت مردمی دراختیار دارد به زودی از دست می رود امیدوارم از همه فرصت ها به خوبی استفاده کنیم.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا باید از رئیس جمهور و دولت برای معرفی کابینه تشکر کنم به وضوح دیدیم کابینه ای جوان و تحول گرا معرفی شد به حق می توان گفت مجلس هم در کمترین فرصت بررسی کابینه را انجام داد و رای اعتماد خوبی به دولت داد. همان طور که رئیس جمهور وعده داده بودند، کابینه با چهره های جوان، تحولگرا، انقلاب و فساد ستیز است.

وی اظهار داشت: تشکر دیگری که باید از رئیس جمهور داشته باشم در زمینه سفرهایی است که در پایان هر هفته انجام می شود این سفرها از مناطق محروم و مرزی آغاز شد که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و رهبر انقلاب در اولین ملاقات با دولت این تشکر را انجام دادند.

این نماینده مجلس مطرح کرد:  رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی گفته بود که با سعه صدر شهید بهشتی، با روحیه مردمی شهید رجایی و با روحیه جهادی شهید سلیمانی کار را آغاز می کند، این نوع سفرهای استانی نوید بخش این معنا برای رئیس جمهور و دولت خدمتگزار است، برای آنها دعا می کنم و در مصوباتی که دراین سفرها دارند همراهی می کنیم.

طباطبایی نژاد گفت: توقع ما به عنوان نمایندگان مردم و ملت در مجلس شورای اسلامی از دولت مردمی و انقلابی این است که در این فرصت به وجود آمده لوایحی را به مجلس تقدیم کند تا نواقص قانونی که سال ها در قوانین رخنه کرده اصلاح کنیم، شاید این بزرگترین وظیفه دولت و مجلس انقلابی است.

یکی از کارهایی که امروز دولتمردان ها در سطح وزرا و رئیس جمهور در حال انجام دادن هستند انتصابات است، انتصابات در واقع قرار دادن اشخاص به مسئولیت هایی بوده که هر کدام امانت در دست دولتمردان است.

نماینده مردم اردستان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه بیان کرد: استان اصفهان، تاثیرگذار، مرکزی و پشتیبان چند استان است، به عنوان یکی از نمایندگان استان اصفهان از رئیس جمهور، وزیر کشور توقع دارم در انتخاب استاندار اصفهان دقت ویژه ای باشد، شخصیتی در تراز ملی برای استان اصفهان انتخاب شود تا بتواند مسائل اصفهان که مربوط به چند استان است را حل و فصل کند.

وی ادامه داد: شهرستان اردستان در منطقه کویری با وسعت ۱۲ هزار کیلومتر مربع، نزدیک به وسعت استان اصفهان با جمعیت کم قرار دارد، یکی از مشکلاتی که در ساختار بودجه وجود دارد تخصیص اعتبار بر اساس سرانه جمعیت است این در حالی است که در مناطق کویری که وسعت زیاد و سرانه  جمعیت کم است بودجه قابل قبولی تخصیص داده نمی شود، اگر ما بودجه را بر اساس سرانه قرار دادیم و باقی موارد را در نظر نگیرم باعث کم برخوردارتر شدن مناطق کویری می شود که باید در ساختار بودجه اصلاحی صورت گیرد.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: در رابطه با شاخص اشتغال شهرستان اردستان باید بگویم این شاخص حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده اگر چه مجموعه کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه شهرستان اردستان قطب تولید مرغ است، اظهار داشت: امروز باید به ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی تذکر بدهم که وضعیت مرغداران خوب نیست، جوجه ریزی سخت است، تامین نهاده ها  از سوی دامداران و مرغ داران با مشکل صورت می گیرد. همچنین در زمینه وضعیت جاده های اردستان و وضعیت آب و آب روستایی اردستان باید به مسئولین تذکر دهم.

وی بیان کرد: دولت وعده های داده شده به مردم را محقق کنند انتظار می رود مجلس در این زمینه کوشا بوده و در کنار دولت خدمتگزار درد و الام مردم کم شود.

نظر شما