شناسهٔ خبر: 172769 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نماینده مردم بهشهر در مجلس خبر داد:

تلاش برای اخذ آزمون مجدد از معلمان قرآنی جامانده

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس از تلاش خود به همراه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای اخذ آزمون مجدد از معلمان قرآنی جامانده از آزمون تیرماه امسال خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از این معلمان قرآنی با وجود تدریس در آموزش و پرورش و به دلیل نداشتن فیش حقوقی مجاز به شرکت در آزمون معلمان قرآنی نشدند.

به گزارش «نماینده» غلام رضا شریعتی اندراتی با یادآوری مصوبه مجلس برای اخذ آزمون استخدامی از مربیان قرآنی، عنوان کرد: برابر این مصوبه برخی از مربیان و معلمان قرآنی توانستند در آزمونی که در تیرماه امسال بین مربیان قرآنی و معلمان نهضتی برگزار شد، شرکت کنند اما برخی از مربیان قرآنی به دلایلی از شرکت در این آزمون منع شدند.

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در توضیح علت شرکت نکردن برخی از این معلمان قرآنی در آزمون تیرماه امسال، گفت: آموزش و پرورش شیوه‌ نامه‌ای به استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن فقط معلمانی مجاز به شرکت در آزمون مربیان قرآنی بودند که دارای فیش حقوقی از آموزش و پرورش باشند در حالیکه بسیاری از این نیروها با وجود اثبات تدریس آن‌ها در مدارس، اما فاقد فیش حقوقی بودند.

برخی معلمان قرآنی به دلیل نداشتن فیش حقوقی مجاز به شرکت در آزمون نشدند

وی ادامه داد: به طور معمول روال به این گونه بود که آموزش و پرورش برای این معلمان قرآنی یک چک صادر و این چک حقوق تعداد زیادی از معلمان را شامل می‌شد. با این اقدام، آموزش و پرورش از مسئولیت‌های بعدی در قبال استخدام این نیروها نیز شانه خالی می‌کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش حقوق به حق این معلمان را زیر پا گذاشته است و این نحوه پرداخت حقوق به معلمان به نوعی تخلف محسوب می‌شود، افزود: این در حالیست که آموزش و پرورش استان نیز تدریس این معلمان را قطعی می‌داند و حق را به این عزیزان می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تجمع برخی از این معلمان در مقابل مجلس، اظهار کرد: نمایندگان این معلمان قرآنی موفق به دیدار با رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شده و نهایتا مقرر شد طی مکاتبه‌ای با وزارت آموزش و پرورش تأکید شود معلمانی که تدریس آن‌ها مسجل است، بتوانند در آزمون داخلی دیگری در آموزش و پرورش شرکت کنند.

نظر شما