شناسهٔ خبر: 172575 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حدادی :

هیئت نظارت جدیدی باید برای نظارت بر انتخابات و عملکرد شوراها تشکیل شود

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با توجه به خلاء های قانونی فعلی انتخابات هیئت نظارتی جدید با ترکیبی از شورای نگهبان، قوه قضاییه، معتمدین محل به منظور نظارت های پیشینی و پسینی بر انتخابات و عملکرد شوراها تشکیل شود.

به گزارش «نماینده» علی حدادی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون انتخابات شوراها گفت: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  با شورای نگهبان از این نهاد خواسته شد تا نظارت بر کلیه انتخابات‌ها را بر عهده گیرد اما آن‌ها این موضوع را نپذیرفتند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: پس از اعلام نظر شورای نگهبان کمیسیون به سراغ بازنگری در هیئت نظارت مرکزی انتخابات شوراها رفت و بر این اساس پیشنهاد داد تا نمایندگانی از قوه قضاییه، شورای نگهبان و معتمدین محلی به ترکیب این هیئت اضافه شوند.

وی افزود: یکی از دلایل اصرار کمیسیون شوراها بر محوریت واحد شورای نگهبان در بحث نظارت بر انتخابات دارا بودن تشکیلات منسجم و بانک اطلاعاتی کامل از نامزدها بود.

حدادی بیان کرد: به دلیل فقدان نظارت کامل بر شوراها هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها  تاکنون نتوانسته بانک جامع اطلاعاتی از افراد و سوابقشان داشته باشد که با توجه به این موضوع در طرح  اصلاح قانون انتخابات برای رفع این خلاء هیئت مرکزی بر نظارت انتخابات تقویت می شود. 

وی ابراز کرد: در فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات هم اکنون از معتمدین محلی استفاده می‌شود اما به هر شکل واسپاری این موضوع نظارت بر انتخابات  به نمایندگان یک آسیب  جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما