شناسهٔ خبر: 172573 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرخی میکال مطرح کرد:

نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات پر رنگ می شود

رسول فرخی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با توجه به تاکید نظام سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری بر تعیین ساز و کاری به مظور مشارکت فعال احزاب سیاسی در طرح اصلاح قانون انتخابات، نقش احزاب سیاسی در فرآیند انتخابات پر رنگ می شود.

به گزارش «نماینده» رسول فرخی میکال با تاکید بر لزوم اصلاح قانون انتخابات در راستای مشارکت فعال احزاب و جریانات سیاسی گفت:یکی از مهمترین محورهای سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری،فراهم آوردن زمینه مشارکت فعال احزاب سیاسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: فعالیت احزاب سیاسی در چارچوب قانون اساسی و التزام به نظام می تواند منجر به حضور پرشور و گسترده مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات شود.

وی افزود: احزاب کشور دارای ظرفیت هایی مانند استعدادیابی و پرورش افراد توانمند در عرصه سیاست هستند همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت قادر به ارائه تحلیل صحیحی از شرایط کشور بوده که می توان به عنوان الگو برای حل مشکلات فعلی بهره برد.

فرخی میکال ابراز کرد: مشارکت فعال احزاب در انتخابات یکی از موارد بسیاری مهمی بوده که کمیسیون شوراها آن را در اصلاح قانون انتخابات لحاظ خواهد کرد.

وی بیان کرد: نقش آفرینی احزاب نباید صرفا به انتخابات و سهم خواهی باشد بلکه ضرورت دارد تا در تمامی عرصه های اجتماعی و سیاسی فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها خاطر نشان کرد: امیدواریم که با اصلاح قانون انتخابات نظام‌نامه ای درباره حضور احزاب و جریانات سیاسی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره انتخابات داشته باشیم تا در پیشبرد اهداف و برنامه های کشور موفق تر از گذشته عمل کنند.

نظر شما