شناسهٔ خبر: 172349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشنهاد نمایندگان برای ساماندهی طرح‌های ۲ فوریتی /کمیسیون مشترک ایجاد می‌شود

مجلس 2 نماینده شاهرود در مجلس گفت:نمایندگان سازوکاری برای ارزیابی فوریت طرح‌ها پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن کمیسیونی مشترک ایجاد می‌شود که از هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس دو نماینده در آن عضویت دارند.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی جمعی از نمایندگان برای ساماندهی طرح‌های ۲ فوریتی خبر داد و گفت: با توجه به کثرت طرح های دو فوریتی واصله باید به نوعی آنها ساماندهی شوند و به ترتیب رسیدگی به این طرح ها در مجلس نظم بخشیده شود.

وی با بیان اینکه در حدود ۹۶ طرح ۲ فوریتی در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد، افزود: رسیدگی به این طرح‌ها زمان زیادی در مجلس را به خود اختصاص می‌دهد و نکته‌ای که وجود دارد این است که تعداد طرح‌های ۲ فوریتی در حال افزایش
است.

نماینده شاهرود در مجلس بیان کرد: بنابراین نمایندگان ساروکاری برای ارزیابی فوریت طرح‌ها پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن کمیسیونی مشترک ایجاد می‌شود که از هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس یک الی دو نماینده در آن عضویت دارند.

خانی ادامه داد: طرح‌های ۲ فوریتی به این کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شوند و اعضای این کمیسیون بررسی می‌کند که آیا لزومی برای مطرح شدن ۲ فوریت برای این طرح وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که با آن موافقت کردند طرح ۲ فوریتی مطرح می‌شود در غیر این صورت به صورت عادی به آن رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موضوع فعلا در حد پیشنهاد است و نمایندگان در جلسه غیر علنی به صورت استمزاجی با آن موافقت کردند که نیاز است در جلسه علنی به آن رأی دهند.

نماینده شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه تعداد طرح‌های پیشنهادی زیاد است و مجلس باید به سمت لایحه محوری حرکت کند،گفت: وقتی دولت لایحه‌ای می‌آورد کارشناسی شده است، در مجلس هم کارشناسی و چکش‌کاری نهایی می‌شود تا از قوت بیشتری برخوردار باشد؛ لذا موضوع ارائه طرح باید مدیریت شود.

خانی در پایان بیان کرد: با این حجم از طرح‌ها، مجلس نمی‌تواند به کار نظارتی خودش رسیدگی کند و کار نظارت مجلس بر اجرای قانون روی زمین می‌ماند.

نظر شما