شناسهٔ خبر: 172316 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمودی نشست کمیسیون خود را تشریح کرد:

تدبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس برای برگزاری مجازی نشست علنی در مواقع خاص

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس از تصویب امکان برگزاری مجازی نشست‌های علنی در مواقع خاص در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی در تشریح نشست صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ مرداد ماه) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع رسیدگی به طرح اصلاح ماده یک آیین نامه داخلی مجلس که از سوی جعفر قادری نماینده شیراز مطرح شده بود، گفت: این طرح بررسی ها و واکاوی های بسیاری شد و در نهایت موضوع امکان برگزاری صحن علنی به صورت مجازی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه موضوع ماده یک قانون آیین نامه درباره محل برگزاری جلسات علنی مجلس است، عنوان کرد: ممکن است هیأت رئیسه تشخیص بدهد برای مثال در شرایط کرونا و یا شرایط خاص دیگر جلسه علنی به صورت مجازی برگزار شوند که این موضوع در جلسه ای غیرمجازی طرح می شود و در صورت کسب اکثریت آرا، جلسه به صورت مجازی ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در برگزاری نشست علنی مجازی ضرورتی برای حضور نمایندگان در مجلس وجود ندارد، عنوان کرد: هیأت رئیسه مجلس درباره محل برگزاری تشخیص می دهد و نمایندگان نیز باید به آن رأی دهند از این رو این امکان وجود دارد که نمایندگان در شهرستان های خود نیز در جلسه حضور داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت های برگزاری نشست علنی مجازی نیز وجود دارد و در مجلس دهم چند جلسه به صورت مجازی برگزار شد، همچنین امکان رأی گیری و نطق نمایندگان نیز وجود دارد.

نظر شما