شناسهٔ خبر: 172163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوری قزلجه در دیدار نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان:

عملیاتی شدن موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارتقا سطح مناسبات منجر می شود

غلامرضا نوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی و صنعتی در دو کشور، گفت: گسترش روابط تجاری و گردشگری، عملیاتی شدن توافقات امضا شده به‌ویژه موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری‌های منطقه می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

به گزارش «نماینده»  اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان با غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان در حاشیه مراسم سیزدهمین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

نوری در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات سیاسی - اقتصادی دو کشور، گفت: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور یکی از برنامه‌های مهمِ مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان است.

وی افزود: مجالس دو کشور می‌توانند تسهیل‌کننده مراودت در عرصه‌های مختلف باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان با بر شمردن توانمندی‌های کشاورزی و صنعتی در دو کشور، ادامه داد: گسترش روابط تجاری و گردشگری، عملیاتی شدن توافقات امضا شده به‌ویژه موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری‌های منطقه می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان بر تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و تداوم رایزنی‌های مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان تأکید کرد.

در ادامه این دیدار اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و اعلام آمادگی مجلس سنای قزاقستان جهت توسعه و گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی میان دو کشور وجود دارد و مجالس می‌توانند تقویت‌کننده آن باشند.

اصغر شکیروف در پایان همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین را مهم ارزیابی کرد و بر تدوام دیدارهای پارلمانی میان مقامات مجالس قزاقستان و ایران تأکید کرد.

نظر شما