شناسهٔ خبر: 172090 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده:

تأمین امنیت دانشمندان و تقویت حفاظت اماکن هسته‌ای از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی باشد

رضا زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است رئیس جدید سازمان انرژی اتمی باید برنامه مدونی در خصوص نحوه ارتباط علمی با سایر کشورها به خصوص برای صدور تکنولوژی هسته‌ای به کشورهای همسایه داشته باشد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده در آستانه تشکیل دولت سیزدهم و کابینه آن، گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی باید فردی توانمند، متخصص و متعهد بوده و با تمام ارکان نظام ارتباط قوی داشته باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین جانی و حقوقی دانشمندان هسته ای، اظهار کرد: رئیس سازمان باید در حوزه تأمین امنیت افراد زیر مجموعه خود به گونه ای عمل کند که اتفاق ناگواری که در گذشته برای دانشمندان هسته ای و به عنوان آخرین نفر، شهید فخری زاده رخ داد، مجددا تکرار شود.

وی افزود: علیرغم اینکه دانشمندان متخصص بسیاری در کشور در حوزه هسته ای داریم، با این حال نباید حتی دچار فقدان یک تن از آنها شویم چرا که پرورش نبوغ جدید بسیار کار دشواری بوده و نباید حتی یک نفر از آنها از دست برود.رضازاده ادامه داد: از سوی دیگر نباید مجدد شاهد ضربه هایی باشیم که اخیرا در نطنز، فردو، کرج و سایر نیروگاه ها متحمل شدیم که ناشی از خلاء حفاظت فیزیکی و پرسنلی بود؛ لذا رئیس جدید سازمان انرژی اتمی باید نسبت به تکمیل، تجهیز و رفع معایب و نواقص حفاظت فیزیکی اماکن هسته ای حساس بوده و اقدام کند.

وی افزود: اقدامات و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی باید به گونه ای باشد که هیچ بهانه ای به دست آمریکا و کشورهای ۱+۴ داده نشده و در مذاکرات نیز بتوانیم دست قدرتمند را داشته باشیم تا امتیاز خاصی به این کشورها ندهیم که همه این موارد لازمه حضور فردی قوی، مدیر و مدبر در سمت ریاست این سازمان است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی در حال حاضر نیز ارتباط خوبی با کشورها برای انتقال تکنولوژی دارد و جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد تا دانش هسته ای خود را به کشورهای دیگر به خصوص همسایگان صادر کند لذا رئیس جدید سازمان انرژی اتمی باید در این خصوص نیز برنامه ای تنظیم و اجرا کند.

نظر شما