شناسهٔ خبر: 171996 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهریاری:

بیمارستان‌ها برای خدمات سرپایی هم مشکل نقدینگی دارند

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه برای واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشور نیاز به ۱۴۰ میلیون دوز واکسن داریم، گفت: تاکنون حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه شدند که سه میلیون نفر در دو نوبت و مابقی هم در یک نوبت واکسن را دریافت کردند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری وضعیت شیوع کرونا در کشور را بحرانی دانست و گفت: شاهد افزایش مرگ و میر و مبتلایان هستیم و پرشدن تخت‌ها و بخش‌های بیمارستانی فشارهای زیادی را به کادر درمانی وارد کرده است.

 عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها تامین دارو را با مشکل مواجه کرده است

وی با انتقاد از اینکه بیمارستان‌ها برای خدمات سرپایی هم مشکل نقدینگی دارند، افزود: عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها تامین دارو را برای این مراکز با مشکل مواجه و درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها هم کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، عادی‌انگاری را مهمترین دلیل وضعیت موجود دانست و ادامه داد: متاسفانه در زمان تعطیلات ۶ روزه شاهد تردد ۵۰۰ هزار خودرو از تهران به استان‌های شمالی بودیم در این رابطه هر چند دولت به طور مداوم از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه سخن می‌گوید اما شاهد هیچ گونه نظارتی نیستیم و مسئولان و مردم به هیچ وجه وظیفه خود را انجام نمی‌دهند در واقع تفکر دولت آقای روحانی اعمال محدودیت واقعی و سختگیرانه نبوده و باعث شده موضوع برای مردم عادی‌انگاری شود.

شهریاری یادآور شد: با وجود تاکید دولت بر تعطیلی رستوران‌ها و سایر مراکز شاهد فعالیت آنها بودیم و نتیجه بی توجهی‌ها به چنین موضوعاتی را در حال حاضر مشاهده می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه واکسن به اندازه کافی در کشور موجود نیست که بتوان مردم را واکسینه کرد، گفت: حتی نتوانستیم ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور را به معنای واقعی در دو نوبت واکسینه کنیم زیرا واردات واکسن ناچیز است و تولید داخل هم به میزانی نیست که پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی تنها حدود ۳۰۰ هزار دوز وارد کرده و میزان قابل توجهی نیست؛ برای واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشور نیاز به ۱۴۰ میلیون دوز واکسن داریم البته تاکنون حدود ۱۲ تا ۱۳میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه شدند که سه میلیون نفر در دو نوبت و مابقی هم در یک نوبت واکسن را دریافت کردند؛ امیدواریم تولید و واردات واکسن به میزانی برسد که بتوان مراکز واکسیناسیون را افزایش و بخش عمده جمعیت کشور را واکسینه کرد.

نظر شما