شناسهٔ خبر: 171668 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی فیروزجایی:

اصلاح قانون انتخابات سبب مشارکت حداکثری خواهد شد/ لزوم فراهم کردن زیرساخت انتخابات الکترونیکی

کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات در کشور سبب مشارکت حداکثری، نظارت صحیح و حفظ امنیت و پاسداری از آرای مردم است.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی در خصوص اهمیت اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه شاهد وجود تعدد قوانین هستیم و این مهم در حوزه قانون انتخابات نیز مشهود است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قوانین مربوط به انتخابات باید در راستای مشارکت حداکثری مردم، فراهم کردن شرایط حضور افراد شایسته و صالح، اصلاح شود و این امر نیازمند همکاری دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فراهم کردن برگزاری انتخابات الکترونیکی از مولفه های مهم اصلاح قانون انتخابات است که تحقق آن سبب مشارکت حداکثری، نظارت صحیح و حفظ امنیت و پاسداری از آرای مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب بالا، خاطرنشان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ این مهم به صورت پایلوت برگزار شد اما به دلیل عدم فراهم شدن زیرساخت ها از سوی وزارت کشور به طور کامل اجرایی نشد؛ امیدواریم با توجه به موافقت شورای نگهبان و همچنین وجود فرصت چند ساله تا انتخابات آتی، زیرساخت ها برای تحقق این مهم فراهم شود.

نظر شما