شناسهٔ خبر: 171582 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زنگنه تأکید کرد؛

کارآمدسازی تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی با الزام آنها به پاسخگویی

محسن زنگنه کارآمدسازی تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی با الزام آنها به پاسخگویی

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دستگاه‌های اجرائی به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان، گفت: در هر جلسه علنی مجلس، وقت زیادی به قرائت تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان اختصاص می یابد که برخاسته از مشکلات ملی و منطقه ای مردم است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر تذکر به عنوان یکی از ابزار نظارتی نمایندگان در آیین نامه داخلی مجلس آمده و برای این است که مشکلی را حل کند و یا حداقل جواب قانع کننده ای از سوی مسئولان داده شود.

وی در ادامه به عدم نتیجه بخشی تذکرات نمایندگان به مسئولان اشاره کرد و یادآور شد: تعدد تذکرات نمایندگان و عدم پاسخگویی دستگاه ها به تذکری که حتی صدها بار درباره موضوعی داده می شود، از جمله عواملی است که این بخش از ابزارهای نظارتی مجلس کارکرد درستی نداشته باشد.

زنگنه ادامه داد: از این رو بر آن شدیم تا اگر می خواهیم تذکرات را به عنوان یک ابزار نظارتی نگاه داریم، دستگاه ها را ملزم به پاسخگویی به این تذکرات کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح مسئولان را پاسخگو کرده و وادار می کند تا برای حل مشکلات به زیرمجموعه خود تذکر دهند و یا حداقل دلایل عدم حل مشکل را بیان کنند و تذکر را بی پاسخ نگذارند.

نظر شما