شناسهٔ خبر: 171219 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران مطرح کرد:

ازدحام مسافر و اعزام با فاصله زیاد قطارها، مهمترین دغدغه مسافران مترو

شلوغی مترو عبدالله پور گفت: عمده‌ترین مشکلی که مردم در مترو دارند، ازدحام مسافران در قطارها و کاهش سرفاصله رسیدن قطارها است.

به گزارش «نماینده» علی عبدالله پور سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران اظهار کرد: امروز حدود یک ساعت و نیم همراه با مسافران از مترو تهران بازدید کردیم، عمده‌ترین مشکلی که مردم داشتند و مطرح می‌کردند، ازدحام مسافران در قطارها و کاهش سرفاصله رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها بود که درخواست به حقی است.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری متروی تهران با توجه به محدودیت‌های فنی و تعداد کم واگنی که دارد سعی کرده  این زمان را کاهش دهد. در بعضی از خطوط سر فاصله زمانی ۷ دقیقه است و در بعضی از خطوط نیز سه و نیم دقیقه است. این با توجه به مواردی که گفته شد کمترین زمان برای سر فاصله زمانی است.

عبدالله پور بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا خرید واگن باید در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد سر فاصله زمانی کمتری باشیم. ما هم از مسولان مربوطه می‌خواهیم که واگن‌های بیشتری را خریداری کنند تا هم سلامت مسافران را بالا ببریم و هم رضایتمندی آن‌ها را جلب کنیم. چند قرارداد خرید واگن داریم که یکی برای خرید ۶۲۰ دستگاه و دیگری برای ۴۲۰ دستگاه است. کارهای این‌ موارد انجام شده و قرارداد هم تهیه شده و بعد از ثبت سفارش باید تحویل داده شوند.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بخشی از ساخت واگن در داخل کشور و بخشی نیز در خارج از کشور انجام می‌شود و امیدواریم سریعتر این ورودها انجام شود.

نظر شما