شناسهٔ خبر: 171212 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توحش تاریخی یا جهالت مدرن!

وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به نقض فاحش حقوق کودکان و حقوق اولیه انسانی در جوامع غربی پرداخت.

«نماینده»/ محمد وحیدی_عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

متاسفانه در روزهای پایانی ماه مه امسال در محوطه‌ای که در گذشته مدرسه‌ای شبانه‌روزی متعلق به کلیسای کاتولیک بود، بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی پیدا شد و در نقطه ای از جهان که خود را مهد تمدن و حقوق بشر میداند، تمام انسان های آزادی خواه را به بهت و حیرت برد!!!

دلخراش بودن این واقعه بر هیچ ذهن و زبان بیدار و اخلاق مداری پوشیده نیست. نقض فاحش حقوق کودکان از یک سو و نقض حقوق اولیه انسانی از سوی دیگر، در کنار مسائلی چون ادعاهای روزافزون و ژستهای دفاع از حقوق بشر غربی و جهانی که آقای جاستین ترودو دارد، جهانیان را به تعجب وا داشته. این واقعیت تلخ اما تاریخی و تازه کشف شده بار دیگر به جهانیان نشان داد که قطار پرزرق و برق حقوق بشر، دموکراسی خواهی و برابری طلبیِ غربی بر ریلی از استخوانهای صدها بلکه هزاران کودک بی پناه آنان حرکت کرده که به دست دو نهاد دینی و حاکمیتیِ غربی، قربانیِ تمامیت خواهی و نژاد ستیزیِ سیاستمداران و کلیسا شدند. 

متاسفانه تا این لحظه این طرفداران پرمدعای حقوق بشرغربی در خصوص علل، دلایل و مقصران احتمالی این واقعه دردناک سکوت کرده اند و هرکدام از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی میکنند. متاسفانه کلیسای کاتولیک و در رأس آن واتیکان از عذرخواهی و دلجویی از بازماندگان دریغ کرده. 

اینجانب به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران، که سالها در سایه آموزه های اخلاقی، اسلامی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان این سرزمین خدمت کرده ام، ضمن ابراز همدردی با جامعه جهانی و بخصوص بومیان کانادا که چنین ظلمی بر آنها بنام تطبیق فرهنگی تحمیل شده، چنین اقدام وحشیانه ای را نسل کشی فرهنگی میدانم و از مراجع ذیصلاح بین المللی تقاضای رسیدگی دارم.

نگفته پیداست که حق بر حیات اصلی ترین و بدیهی ترینِ حقوق است که هر دولت فارغ از جناح بندیهای سیاسی، وظیفه بر احقاق و محافظت از آن را دارد. 

در آموزه‌های آسمانی اسلام، همه کودکان از دختر و پسر، حقوق و مزایای معینی دارند و همگان از اِعمال هر گونه خشونت و بی‌رحمی در حق آنان باز داشته شده‌اند. این در حالی است که پیش از اسلام، میان اعراب و دیگر اقوام، کودکان در وضع نامناسبی قرار داشتند و از کمترین حقوق عادی نیز بهره‌مند نبودند. اهمیت و ارزش کودکان در اسلام تا آنجاست که آن‌ها نه فقط پس از تولد، بلکه پیش از تولد نیز دارای حقوقی هستند. گزافه نیست اگر بگوییم اسلام، اساس حقوق بشر را با حقوقی که برای کودکان در نظر گرفته، پایه‌گذاری کرده است، حال آنکه در کمال تاسف در کشور کانادا بنام تطبیق فرهنگی و با همدستی کلیسای کاتولیک، تعداد بسیار زیادی کودک بومی، جداسازی و نسل کشی شده اند. تاسف برانگیز اینکه نه پاسخگو هستند نه مسئولیت میپذیرند و نه از ادعا دست برمی‌دارند.

نظر شما