شناسهٔ خبر: 171053 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رسولی نژاد در نطق میان دستور:

کمیسیون های اصل ۹۰ و شوراها هر چه سریعتر به اخلال های انتخاباتی رسیدگی کنند

رسولی نژاد نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از روند برگزاری انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» سیداحمد رسولی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: پیرو تذکرات مکرر همکاران و به دستور ریاست مجلس شورای اسلامی ضروری است کمیسیون های اصل ۹۰ و امور داخلی کشور و شوراها به فوریت به موارد اخلال در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از جمله کمبود تعرفه رای، عدم حضوری تعدادی از اعضای سر صندوق و نمایندگان فرماندار، تاخیر بسیار در شروع رای گیری در برخی شعب اخذ رای، اختلاف در ادامه رای گیری، قطع مکرر برق، عدم آموزش عمومی استفاده از صندوق های الکترونیکی اخذ رای، عدم آموزش لازم اعضای سر صندوق و سایر موارد رسیدگی کرده و گزارش آن را در اسرع وقت جهت اطلاع ملت ایران در رسیدگی قضایی ارائه کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که مشارکت مردم نشان از اوج بصیرت ملی بود به همه آنهایی که در داخل کشور تلاش کردند تا با تحریم انتخابات آب به آسیاب دشمن بریزند متذکر می شوم بهتر است به دامان انقلاب و ملت غیرتمند ایران بازگردند، باشد که راه نجاتی برای شان  حاصل شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود بیان کرد: دولت مدعی است که روزهای پایانی مذاکرات وین است، متذکر می شوم آنچه مورد اجماع همه نخبگان و دلسوزان نظام است لغو کلیه تحریم های ظالمانه است و مجلس در این مهم نظارت جدی دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: خدمت همکاران، مردم ایران و مردم دماوند و فیروزکوه می گویم، اینجانب روزانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا را از شبکه های بهداشت و درمان دو شهرستان دریافت می کنم، در شهرستان فیروزکوه در چند هفته اخیر هیچگونه تغییر در آمارها مشاهده نشد، آخرین آمار یک مورد مثبت و ۸ نفر بستری افراد مشکوک به کرونا را نشان می داد، در حالی که همگان اطلاع دارند که جمعیت شهرستان فیروزکوه از نیمه فصل بهار به بعد چند برابر می شود. با وجود اینکه هیچگونه افزایش مبتلایان را نداشتیم به یکباره توسط وزارت بهداشت و درمان، ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استان وضعیت  فیروزکوه قرمز اعلام شده است که باعث تشویش اذهان و نارضایتی شدید مردم و انتشار مطالبی در فضای مجازی شده است و کسب و کار مردم تعطیل می شود.

رسولی نژاد افزود: به راستی بعد از گذشت ۱۷ ماه از شروع بیماری کرونا دولت تدبیر و امید چه اقدامی در حمایت از اقشار مختلف مردم انجام داده است، کسبه، اصناف، کارگران و همچنین کارکنان بخش غیردولتی آسیب های جدی و بسیاری دیده اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت بهداشت به جای ایجاد نگرانی و تشویش اذهان به فکر تجهیز تنها بیمارستان فیروزکوه باشد که تعداد پزشکان متخصص آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد، پزشکان طرحی بعد از پایان طرح شان شهرستان را ترک کردند و جایگزینی برای آنها تعیین نشده است. بیمارستان نیست بلکه تنها یک درمانگاه معمولی است، شهرستانی که سه استان مهم کشور را بهم وصل می کند و جاده بین المللی و مهم فیروزکوه از آن عبور می کند. یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه اکسیژن ساز با پیگیری های بسیار دریافت کردیم، بعد از گذشت چند ماه مکان برای نصب دستگاه های مذکور آماده نشده است.

وی اظهار داشت: بیمارستان سوم شعبان در شهرستان دماوند، تنها بیمارستان نسبتا مناسب  است که آن هم مشکلات بسیاری دارد. اکثر اهالی شهرستان ها و شهرهای شرق استان تهران به این بیمارستان مراجعه می کنند، بیش از ۲۰۰ هزار ویلانشین و ۴۰ هزار  اتباع غیرایرانی در شهرستان دماوند داریم.

 نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس بیان کرد: نکته ای را داخل پرانتز بگویم، در فروردین ماه ۱۴۰۰ با وجود اینکه نسبت به سال ۹۹ آمار کاهش داشت در اولین روز فروردین ۱۴۰۰ طی چند ساعت شهرستان های فیروزکوه و دماوند از وضعیت زرد به نارنجی  و کمتر از ۲۴ ساعت قرمز اعلام شد، با پیگیری هایی که انجام شد بعد از ۴۸ ساعت به وضعیت نارنجی تغییر کرد، وزیر بهداشت و درمان شما چه اقدامی برای تجهیز و تکمیل امکانات و پزشکان متخصص بیمارستان های این دو شهرستان انجام داده اید.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: ما علاوه بر بیماران، مجروحان و مصدومان حوادث جاده ای ۲ محور مهم و بین المللی هراز و فیروزکوه را داریم، که باید در اسرع وقت به نزدیکترین بیمارستان و آن هم مجهز اعزام شوند، این که هنر نیست یک شبه تصمیم بگیرید در بین این همه شهرستان های استان، این دو شهرستان را قرمز اعلام کنید و برای مردم و مسئولین دو شهرستان مشکلات بسیاری را ایجاد کنید. شما به وظایف خود عمل نمی کنید فقط برای مردم مشکل ایجاد کرده و نمک بر زخم آنها می پاشید.

نظر شما