شناسهٔ خبر: 171044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هوشمندسازی زنجیره تولید محصولات کشاورزی باید عملیاتی شود

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از سوءمدیریت و بی‌تدبیری دولت در زمینه‌سازی برای صادرات محصولات انبوه کشاورزی گفت: باید هرچه سریع‌تر هوشمندسازی زنجیره تولید محصولات کشاورزی عملیاتی شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ تیر) در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: اگر امسال شاهد ضربه‌ای به محصولات کشاورزی و کشاورز بودیم، به دلیل سوءمدیریت و بی‌تدبیری دولت بود چرا که قوه مجریه اجازه نداد که محصولات انبوه کشاورزی صادر شود البته دلیل عمده این کار، فقدان رایزن اقتصادی و بازرگانی است. 

وی افزود: رایزنان اقتصادی و بازرگانی ایران در طول سالهای گذشته به روسیه، پاکستان و همسایگان مختلف می‌رفتند و برای محصولات کشاورزی بازاریابی می‌کردند. 

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت و شناسه‌گذاری، بارنامه الکترونیکی و رهگیری کالاهای کشاورزی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی فقط با عملیاتی‌سازی و هوشمندسازی زنجیره تولید محصولات کشاورزی محقق می‌شود.

نظر شما