شناسهٔ خبر: 170881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارکانی:‌ مسئولیت سنگین رئیس جمهور منتخب/ قوه مجریه با همکاری سایر قوا از ۸ سال گذشته آواربرداری کند

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: علیرغم پیش بینی‌ها مبنی بر حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات، مردم ضمن حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، با رای قاطع رئیس جمهور سیزدهم را انتخاب کردند.

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: به لطف خدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره شهر و روستا با حضور شکوهمند و ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی برگزار شد.

وی افزود: علیرغم برخی تهدیدها و گمانه‌زنی‌های پرفراز و نشیبی که قبل از انتخابات مطرح می‌شد، دیدیم که حضور و مشارکت مردم به مراتب بسیار بالاتر از آن چیزی بود که برخی‌ها پیش بینی می‌کردند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قبل از انتخابات تحلیلها بر این بود که به خاطر کرونا و برخی گلایه‌ها حضور مردم در انتخابات کم‌رنگ باشد اما مردم حضوری چشمگیر در انتخابات داشتند.

ارکانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ملت ایران با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب علاوه بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، رئیس جمهور منتخب (آقای رئیسی) با یک رأی قاطع و پشتوانه قوی مردمی انتخاب شد.

وی افزود: هم آقای روحانی و هم آقای احمدی‌نژاد در دوره اولی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند آراء کمتری نسبت به آقای رئیسی در انتخابات کسب کردند و آقای رئیسی با ۱۸ میلیون رایی که در این انتخابات به دست آورد و با درصد آرای ۶۲ درصد هم خالص رأی و هم درصد رأیش بالاتر از دوره اول دو رئیس جمهور قبلی بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این رأی بالای مردمی به آقای رئیسی نشان می‌دهد که رئیس جمهور منتخب از پشتوانه قوی مردم برخوردار است که این پشتوانه قوی مردمی در انتخابات به دنبال کارنامه و سابقه و عملکرد کاری وی در قوه قضائیه در آستان قدس و دیگر بخش‌هاست.

ارکانی خاطرنشان کرد: همین سابقه کاری خوب باعث شده تا مردم به آقای رئیسی اعتماد کرده و با نسبت رأی بالا آقای رئیسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

وی افزود: این رأی بالا مسئولیت آقای رئیسی را سنگین کرده تا با کمک قوای دیگر مهر پایانی بر ناکارآمدی ۸ سال گذشته بزند و با دولتی که تشکیل می‌دهد و با کمک قوه مقننه و دیگر دستگاه‌ها از ۸ سال گذشته آواربرداری کند.

نظر شما