شناسهٔ خبر: 170634 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف آبادی:

چرا اکثر داروها در بازار کمیاب شده‌اند؟

همایون نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور حوزه بهداشت و درمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است به تشریح وضعیت بازار دارو پرداخت.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی در واکنش به انتشار خبری از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران مبنی بر اینکه سرانه زیرساخت‌های سلامت در استان تهران به شدت از میانگین کشوری فاصله دارد و نیاز مبرم به بیمارستان‌هایی با سازه مقاوم در تهران وجود دارد، گفت: این مشکلات ریشه در وضعیت اقتصادی کشور دارد و تا مشکلات اقتصادی برطرف نشود نمی‌توان نیازهای سایر حوزه‌ها را تامین کرد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون حوزه درمان کشور با مشکلات متعددی مواجه شده است، کما اینکه با کمبود شدید دارو مواجه شده‌ایم تاجاییکه حتی برخی از داروی های مُسکن ساده، کنترل قندخون و اعصاب نیز که تولید داخلی هستند کمیاب شده و متاسفانه قیمت‌ها نیز به شدت افزایش پیدا کرده و در پی آن فشار زیادی به بیماران وارد شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بی‌تردید مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها یا ساخت مراکز درمانی جدید نیاز به تامین بودجه دارد، بنابراین امیدواریم که دولت آینده بتواند مشکلات اقتصادی کشور را به نحو احسن برطرف کند تا در پی آن بتوان مشکلات تمام حوزه‌ها همچون حوزه بهداشت و درمان را نیز حل کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اغلب بیمارستان‌ها دارای بنای قدیمی هستند و اکثر آنها بیش از ۴۰ سال عمر دارند و نیاز است که ساختمان آنها نوسازی شود، همچنین باید تعداد بیمارستان‌ها چه در تهران و چه سایر شهرهای کشور افزایش یابد که تحقق این امر نیز در گروی تامین اعتبارات لازم در بودجه سنواتی است.

نظر شما