شناسهٔ خبر: 170615 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی:

احزاب کارآمد افزایش مشارکت مردم در انتخابات را رقم می‌زنند

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احزاب کارآمد افزایش مشارکت مردم در عرصه های گوناگون به ویژه انتخابات را رقم می‌زنند، اما در حال حاضر چنین احزابی در کشورمان وجود ندارند.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی به نبود نظام حزبی در ساختار سیاسی کشور و مشکلاتی که در پی آن بوجود می آید، اشاره کرد و گفت: احزاب می توانند نقش تاثیرگذاری را در مشارکت مردمی در عرصه های مختلف ایفا کنند، کما اینکه چنین موضوعی در کشورهایی که احزاب فعالی دارند نمایانگر است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس افزود: احزاب براساس قوانین عمده ای که در کشورهای دموکراتیک وجود دارد کارهای ویژه ای را انجام می‌دهند و به طور مثال باید بیان کرد که رابط میان مردم و ساختار قدرت هستند و البته آموزش سیاسی به افراد را هم در اولویت قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: احزاب در دیگر کشورها برنامه ریزی مشخصی برای اداره امور کشور دارند و پس از آن نیز پاسخگوی عملکرد نیروهای به قدرت رسیده زیر مجموعه خود هستند و مردم هم متوجه هستند که به کدام احزاب یا تفکر رای بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر هم مشکل این است که احزاب موجود در کشور فقط یک نام بر روی کاغذ هستند و البته دفتری هم در پایتخت دارند و به همین اندک بسنده کردند؛ ضمن اینکه هیچ برنامه دیگری ندارند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: احزاب در کشور برای ساماندهی و افزایش مشارکت مردم و ارائه برنامه به کاندیداها هیچ برنامه ای ندارند، همه کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس خودشان برنامه را تنظیم می کنند؛ لذا چنین موضوعی نشان می‌دهد که جایگاه احزاب در کشور خالی است؛ بنابراین اگر احزاب بتوانند شکل بگیرند قطعا به نفع کشور خواهد بود و با این کار مشارکت در امور را افزایش خواهیم داد.

نظر شما