شناسهٔ خبر: 170475 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سوالات مناظره ها قوی تر شود/ کاندیداها مردم را نا امید نکنند

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید سطح گفت‌وگو تقویت شود، چه سوال کننده و چه سوالات باید قوی تر باشد و پاسخ ها باید در سطح بالاتری بیان شود، بعضی از کاندیداها صرفا به دنبال این بودند که امید مردم را نا امید کنند.

به گزارش«نماینده» علیرضا سلیمی با اشاره به نخستین مناظره انتخاباتی و حواشی آن، گفت: در مناظره های انتخابات باید به چند نکته توجه شود، کاندیداها باید بفهمند که رجال سیاسی کشور هستند و سطح مطالبی که مطرح می کنند باید بالاتر از مطالبی باشد که عموم مردم بیان می کنند یا در رسانه های منعکس می شود. آقایان بدانند که رجال سیاسی هستند و مطالبی که مطرح می کنند غنای بیشتری داشته باشد.

کاندیداها در سطح رجال سیاسی کشور گفت‌وگو کنند

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعضی از کاندیداها در ابتدای امر به سوالات پاسخگو نبودند و از قبل مطالبی را نوشته بودند و مانند مناظره آمریکا شروع کردند به تهمت و فحاشی کردن، این اتفاق عجیبی بود که نشان داد دست برخی آقایان خالی است و مردم هم متوجه شدند که به دلیل اینکه نه از نظر علمی برنامه دارند و نه عملی کارنامه اجرایی داشتند، مباحث را به انحراف بردند.

وی اظهار داشت: کسی که خود را برای ریاست جمهوری عرضه کرده است، در مناظره ها دروغ نگوید، آقایان نشان دادند به راحتی می توانند خلاف واقع صحبت کنند واین آش آنقدر شور شد که هم حزبی های آنان معترض شدند. کسی که به راحتی دروغ می گوید، آیا می تواند متولی اداره کشور باشد؟

به شعور اقوام ایرانی توهین نشود

این نماینده مجلس بیان کرد: مناظره جای چنگ کشیدن به صورت یکدیگر نیست، باید برنامه های شان را بگویند و در موضوع صحبت کند، کسی که در موضوع مورد بحث 3 تا 4 دقیقه حرفی برای گفتن ندارد چطور می تواند برای کشور بزرگی مثل ایران برنامه داشته باشد؟

سلیمی در ادامه گفت: بیانیه خوانی در این مناظره بی داد می کرد، دانش آموزان بهتر از کاندیداها انشاء خوانی می کنند، تحریک قومی در بین آقایان به وفور دیده شد و نشان دادند ملی فکر نمی کنند، می خواهند با تحریک قومی رای بیاورند که این توهین به شعور اقوام ایرانی است، اقوام مسائل را درک می کنند.

باید سطح گفت‌وگو تقویت شود

این نماینده مجلس اظهار داشت: باید سطح گفت‌وگو تقویت شود، چه سوال کننده و چه سوالات باید قوی تر باشد و پاسخ ها باید در سطح بالاتری بیان شود، بعضی از کاندیداها صرفا به دنبال این بودند که امید مردم را نا امید کنند که این رویه بسیار وحشتناک است، آنان که مصالح و منافع ملی را تشخیص نمی دهند چطور خود را برای ریاست جمهوری عرضه کرده اند و این نگران کننده است.

وی تاکید کرد: نادیده گرفتن ساختارهای قانونی کشور از سوی کاندیداها جای تاسف داشت، چطور فردا می تواند رئیس جمهور قانون گرا باشد.

سنگ محک صداقت کاندیداها

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: اگر بخواهیم صداقت آقایان را محک بزنیم، در ابتدا بگویند منزل خود وخانواده هایشان کجاست و اجازه دهند دروبین ها به منازل آنها بروند، زیرا زندگی برخی از کاندیداها سوپر اشرافی است. همچنین صادقانه به مردم بگویند در تیم دولتشان چه کسانی حضور دارند و بگویند معاون اولشان کیست و وزارت خارجه را به چه کسی می دهند تا مردم بدانند دولت آنها ادامه کدام دولت است

نظر شما