شناسهٔ خبر: 170396 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزاد در نشست هیات رییسه نمایندگان زن اتحادیه بین المجالس جهانی:

تاکید مجلس شورای اسلامی بر تحقق عدالت جنسیتی و تکریم جایگاه زنان

الهام آزاد عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی در نشست هیات رییسه نمایندگان زن به نگاه مجلس ایران به تحقیق عدالت جنسیتی و تکریم جایگاه زنان اشاره کرد.

به گزارش «نماینده» الهام آزاد که در آخرین انتخابات ١٧ اردیبهشت با عنوان نماینده منطقه ژئو پلتیکی آسیا پاسفیک انتخاب شد در  نشست هیات رییسه نمایندگان زن اتحادیه بین المجالس جهانی به ایراد سخنرانی پیرامون نقش زنان در پارلمان و نگاه اسلام به  ارزش های والای انسانی  زنان پرداخت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین گفت: نگاه ما در مجلس شورای اسلامی به  زن و مرد این است که که زن و مرد از لحاظ ارزشهای انسانی برابرند و تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه‌های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنان مورد تاکید است.  

وی تصریحکرد: نگاه ما نگاه تکریم و احترام زن است؛ و مخالف با نگاه نگاه کالایی و ابزاری به زن است و در نگاه ما زن جایگاه والایی دارد و باید جایگاه زن حفظ و حراست شود و آنچه برای ما مهم است  عدالت جنسیتی است.

آزاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تلاش ما در مجلس شورای اسلامی بر این مبنا و نیز توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی زنان است.

نظر شما