شناسهٔ خبر: 170350 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذاکر تاکید کرد:

نهضت تنقیح قوانین در مجلس راه اندازی شود

سلمان ذاکر دبیر کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس گفت: با توجه به تعداد طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان برای حال این مساله باید نهضت تنقیح قوانین در مجلس راه اندازی شود.

به گزارش «نماینده» سید سلمان ذاکر با اشاره به اهمیت تنقیح قوانین، گفت: نهضت تنقیح قوانین در مجلس هنور جا نیفتاده و نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند که زمان ارائه طرح یا اصلاحیه قبل از ارائه از معاونت قوانین و مرکز پژوهش های مجلس استعلام بگیرند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم ادامه داد: توجه به تنقیح قوانین سبب می شود که وقت مجلس با موازی کاری در حوزه قوانین هدر نرود. اگر بتوانیم فرهنگ نهضت مبارزه با قوانین زائد، تکراری، بخشی، جزئی، مزاحم، ناسخ و منسوخ را در مجلس ترویج دهیم بسیاری از مشکلات حوزه تنقیح حل می شود.

ذاکر بیان کرد: متاسفانه در طول سال های اخیر تمایل زیادی به وضع قوانین جدید داشته ایم که این موضوع باعث می شود وقت زیادی از نمایندگان و مجلس گرفته شود در حالی که در این فرصت زمانی می توانیم بر اجرای قوانین وضع شده، نظارت کنیم. مشکلات مردم می تواند از طریق وضع قوانین مناسب توسط نمایندگان رفع شود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم اظهار کرد: باید فرهنگ تنقیح قوانین در مجلس راه بیفتد بر این اساس ضرورت دارد تا روند کاری مجلس در اجلاسیه دوم بازنگری شود.

پایان پیام/

نظر شما