شناسهٔ خبر: 170309 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ایجاد ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد

حجت الله عبدالملکی.jpg ۱۹۷ هزار فرصت شغلی در سال گذشته با تلاش کمیته امداد ایجاد شد که ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور است.

به گزارش «نماینده» آقای حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر جامعه هدف حوزه اشتغال کمیته امداد است که یک میلیون نفر مددجو کمیته امداد هستند.
وی ادامه داد: کسانی که برای ارائه خدمات به کمیته امداد مراجعه می‌کنند ابتدا به حوزه اشتغال کمیته امداد معرفی می‌شوند و در صورتی که راه‌اندازی شغل و درآمدزایی داشته باشند از چرخه حمایت خارج خواهند شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ۲۰۰ هزار فرصت شغلی با ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد که ۱۰۰ درصد این برنامه به نتیجه رسید.
عبدالملکی ادامه داد: در سال گذشته ۱۹۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از طریق طرح‌های اشتغال و ۲۷ هزار نفر به صورت کاریابی بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان شبکه بانکی تسهیلات در اختیار کمیته امداد قرار داد، گفت: ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۹، حدود۷۲۰ هزار طرح جاری تحت نظارت داشتیم که این طرح‌ها بین سه تا پنج سال تحت نظارت و سرکشی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: درآمد ناشی از این طرح‌ها حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته است. درآمد خالص این طرح‌ها نسبت به کل مستمری پرداخت شده به مددجویان بیش از ۲۲۵ درصد بوده است.

 ارائه الگوی اشتغال امداد در اجلاس سالانه جهانی کار 

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه نشست خبری گفت: وزیر تعاون دستور داد الگوی اشتغال امداد در اجلاس سالانه کار ارائه شود و فردا به صورت آنلاین این اتفاق خواهد افتاد و در این اجلاس نمایندگان کشورهای دنیا حضور دارند که سند افتخاری برای جمهوری اسلامی است چرا که الگوی اشتغالزایی محرومان در سطح جهانی ارایه خواهد شد.
وی ادامه داد: گزارش‌های سال ۹۹ و راستی آزمایی آن نهایی شد و گزارش‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد. یک سوم جمعیت بیکار و شبه بیکار مخاطب برنامه اشتغال کمیته امداد هستند که تعداد آن‌ها یک و نیم میلیون نفر است.
عبدالملکی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار فرد نیازمند داریم که تحت حمایت امداد نیستند، گفت:، اما به واسطه نیازمند بودن کمیته امداد موظف است به آن‌ها کمک کند و به عنوان مددجویان تک و چند خدمتی شناخته می‌شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: کسانی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند قبل از اینکه برای آن‌ها پرونده مستمری بگیری تهیه شود باید در فضای اشتغال قرار بگیرند، اگر با اشتغال مشکل شان حل شود دیگر لازم نیست تحت حمایت و مستمری بگیری قرار گیرند.
وی گفت: پارسال برنامه ریزی شده بود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد شغل انجام و ۱۰۰ درصد هدفمان اجرایی شده است.
او اعلام کرد: شبکه بانکی ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک کرد و ۱۰۰ درصد آن چیزی که به لحاظ قانونی باید در اختیار امداد قرار می‌دادند قرار داده شد و گزارش وزارت تعاون نشان می‌دهد که از ۵۲۱ هزار فرصت شغلی که به صورت ناخالص در کشور ایجاد شده ۳۸ درصد آن متعلق به خانواده کمیته امداد است.
او با بیان اینکه پارسال ۷۲۰ هزار طرح اشتغال جاری تحت نظارت داریم، گفت: تعداد وام‌های پرداختی در حوزه اشتغال بیشتر از تعداد اشتغال ایجاد شده است چرا که بسیاری از شغل‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما