شناسهٔ خبر: 170273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی مطرح کرد:

بررسی موضوع فرزندکشی در کمیسیون اجتماعی مجلس/ضرورت تعیین مجازات ویژه برای این جرم

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام این خبر که موضوع فرزندکشی در کمیته آسیب‌های اجتماعی این کمیسیون در حال بررسی است تاکید کرد که باید مجازات ویژه‌ای برای این جرم در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در مورد نحوه ورود کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به موضوع فرزندکشی، گفت: فرزندکشی موضوعی است که در کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و از این حیث که چه عواملی در کشور به بروز این جرم منتهی می‌شود مورد آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع با توجه به آمار و ارقام موجود در زمینه میزان وقوع این جرم در کشور با همکاری اعضای سایر کمیسیون‌های تخصصی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نماینده دولت در حال بررسی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: در این جلسات عوامل بازدارنده از نظر قانون ارزیابی شده، ضمن اینکه لازم است به این مهم توجه شود که جرم فرزندکشی تنها ریشه اجتماعی یا قضایی نداشته و فقط نباید برای تغییر نوع مجازات مورد بررسی قرار گیرد، بلکه باید از ابعاد فرهنگی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تغییر نوع مجازات برای این جرم برعهده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بوده که باید به آن بپردازد، اما سایر نمایندگان نیز پیشنهاداتی را پیرامون این موضوع ارائه خواهند داد، ضمن اینکه ما معتقدیم باید مجازات‌های ویژه‌ای برای این جرم در نظر گرفته شود که به طور کامل مانع از تکرار این گونه جنایات شود.

پایان پیام/

نظر شما