شناسهٔ خبر: 170047 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساعدی با انتقاد از بی توجهی وزارت نیرو به تذکرات فراوان مجلس در مورد قطعی برق:

قطعی برق باید بر اساس جداول باشد/ هشدار نسبت به تخریب تجهیزات پزشکی و به خطر افتادن جان بیماران بستری در منازل

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با انتقاد از اینکه قطعی برق بر اساس جداول ارائه شده نیست، گفت: متاسفانه قطعی برق در کنترل وزارت نیرو و توانیر نیست و از دست آنها خارج شده است در این رابطه برخی مناطق تهران با قطعی برق در دو نوبت روز مواجه بودند و این به هیچ وجه منطقی نیست.

به گزارش «نماینده» قاسم ساعدی با انتقاد از اینکه قطعی برق در برخی مناطق کشور بر اساس جداول ارائه شده نیست، گفت: متاسفانه اول خردادماه برق بسیاری از نقاط کشور بدون اینکه جدول قطعی برق ارائه و به مردم و بیمارستان‌ها اطلاع رسانی شود  قطع شد؛ کمیته نیرو کمیسیون انرژی در گذشته قطعی برق و خاموشی‌ها را برای سال ۱۴۰۰ و تابستان پیش‌بینی کرد و نشست‌هایی را با شرکت توانیر برگزار و آسیب شناسی های لازم صورت گرفت و راهکارهایی ارائه شد که در نهایت وزارت نیرو و شرکت توانیر قول دادند با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها مدیریت مناسبی را داشته باشند و برنامه‌های زمان‌بندی قطعی برق از قبل به شهروندان اطلاع رسانی شود.

عضو کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه احساس می‌شود قطعی برق به هیچ وجه در کنترل وزارت نیرو و توانیر نیست و از دست آنها خارج شده است؛ برخی مناطق تهران با قطعی برق در دو نوبت روز مواجه بودند و این موضوع به هیچ وجه منطقی نیست.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تهران برج‌های مسکونی زیادی وجود دارد که با قطعی برق آسانسورها از کار می افتند و البته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بیمارانی که در منزل بستری هستند هم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد؛ نوسان برق همچنین مشکلاتی را برای کارگاه های تولیدی و صنعتی به همراه دارد همچنین صنعت کشور وابسته به برق و کشور وابسته به صنعت است و هر جا خللی به صنعت وارد شود بر اقتصاد، معیشت مردم و خدمات رفاهی تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: هر چند اغلب بیمارستان ها به برق اضطراری متصل هستند اما قطعی برق آسیب‌های زیادی را به دستگاه ها و تجهیزات درمانی وارد می‌کند.

وی از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع قطعی برق خبر داد و گفت: وزارت نیرو به تذکرهای فراوان کمیسیون انرژی توجهی نکرده و با وجود قول‌های فراوان اقدام خاصی انجام نداده و شعاری عمل کرده است بر این اساس امروز معاونان وزارت نیرو در کمیسیون حضور می یابند و باید پاسخگو باشند؛ ما با تمام احترامی که برای وزیر نیرو قائل هستیم اما در مجموعه‌های پایین دستی شاهد عدم مدیریت برق و آب کشور هستیم.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها زیبنده کشور ما نیست، تصریح کرد: نیاز به تجدید نظر در مدیریت برق داریم و اگر در این رابطه مدیران نگاه ملی نداشته باشند تشدید نارضایتی ها را در پی خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر شما