شناسهٔ خبر: 169684 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت تحقیقات مستقل در رابطه با جان باختن کودک ۶ ساله ایرانشهری

درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس خواستار تحقیقات مستقل در رابطه با جان باختن کودک ۶ ساله ایرانشهری با شلیک مستقیم ماموران نیروی انتظامی شد.

به گزارش «نماینده» عبدالناصر درخشان ضمن درخواست تحقیقات مستقل در رابطه با جان باختن کودک ۶ ساله ایرانشهری با شلیک مستقیم ماموران نیروی انتظامی، گفت: متاسفانه در ماه ها و روزهای اخیر استفاده نامتعارف و بدون ضابطه از سلاح توسط نیروهای انتظامی بویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر باعث جان باختن و زخمی شدن چندین نفر از شهروندان بی گناه استان سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان ایرانشهر شده است.

نماینده مردم ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج و راسک و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه در مسیر بزرگراه ایرانشهر- بمپور حد فاصل شهر محمدان پلیس مبارزه با مواد مخدر بدون رعایت ضوابط بکارگیری سلاح با شلیک مستقیم گلوله باعث مرگ کودک خردسال و زخمی شدن مادرش شده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ آذر ماه سال گذشته نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر در مسیر ایرانشهر - خاش، اقدام به شلیک مستقیم به سمت ۳ برادر بسیجی می کند و متاسفانه یک خانواده در یک روز ۳ فرزندشان را از دست داده و برای همیشه داغدار شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نیروی انتظامی همواره حافظ جان و مال و نقطه قوت و آرامش مردم بوده است و جان فشانی ها و رشادت های این جان برکفان هرگز از یادها نخواهد رفت.

درخشان گفت: در این بین حضور افرادی ناآگاه و بی تجربه و بی مسولیت و بدون درک شرایط فرهنگی و جغرافیایی منطقه در این ارگان حافظ امنیت، گاها موجبات بروز این چنین حوادث دردناکی برای مردم می شود، تکرار سریالی این بی تدبیری ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج و راسک و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است تدابیر لازم برای جلوگیری از این گونه سوء رفتارها مخصوصا جذب جوانان بومی، متعهد و شایسته در بدنه نیروهای نظامی و انتظامی توسط مسئولین امر صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام وظیفه نمایندگی و پیگیری موضوع، امروز تذکری کتبی خطاب به وزیر محترم کشور نوشتم و همچنین با دکتر قالیباف ریاست مجلس این موضوع را درجریان گذاشته و خواستار همراهی مجلس جهت پیگیری این موضوعات تا حصول نتیجه  که همان برخورد با عوامل دخیل و حل ریشه ای آن شده ام.

نظر شما