شناسهٔ خبر: 169435 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در بیانیه کانون کارگران به مناسبت روز کارگر مطرح شد؛

کارگران عامل توسعه کشور بوده و نیازمند توجه بیشتر هستند

کارگران روز جهانی کارگردر حالی فرا میرسد که جامعه کارگری کشور متاثر از متغیرهای درونی و برونی و علی رغم رشادتهای فراوانی که به عنوان یکی از اضلاع توسعه اقتصادی و صنعتی در حیات پس از انقلاب از خود بروز داده ، نیاز به بذل توجهی در خور و شایان است.

به گزارش «نماینده» به نقل  پایگاه اطلاع رسانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب؛  روز جهانی کارگردر حالی فرا میرسد که جامعه کارگری کشور متاثر از متغیرهای درونی و برونی و علی رغم رشادتهای فراوانی که به عنوان یکی از اضلاع توسعه اقتصادی و صنعتی در حیات پس از انقلاب  از خود بروز داده، نیاز به بذل توجهی در خور و شایان است.   جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه در بسیاری از زمینه ها توانسته خود را به عنوان یک قدرت در میدانهای اقتصادی، صنعتی مطرح نماید و این موضوع قطعاً مدیون قشری است که با خلوص نیت چرخ این میدانها را به حرکت در آورده و یکی از عوامل خیز توسعه کشور بوده است.


علاوه بر روایات فراوان از رسول اکرم (ص) و ائمه (ع)  ، مانند حدیث مشهور حضرت محمد (ص) که می فرمایند: " عبادت ده جزء است که نه جزء آن در کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است "، نگاه اصیل امامین انقلاب به پدیده کار و کارگر در ادبیات اجتماعی انقلاب  نیز، کاملاً محسوس و نمایان است.


گرچه باید عنوان نمود حکمرانی مطلوب از سوی دولتها می توان نقشی اساسی در درآمد و معیشت مطلوب کارگران، ایفاء نماید. حکمرانی مطلوبی که شاخصهائی همچون، کیفیت خصوصی سازی، واگذاری ها، کیفیت بیمه های کارگری و سهیم شدن کارگران در منافع تولید و تعامل بخش خصوصی با کارگران، قسمی مهم را در آن ایفاء می نماید.


به طور قطع در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها، کما فی السابق جامعه کارگری کشور، بیرقدار تولید و قلب تپنده حیات صنعتی و اقتصادی کشور خواهد بود و طبعاً بذل توجه به مطالبات بر حق این طیف مولد و البته کم برخوردار باید در دستور کار سیاستی نهادهای ذیربط و مشخصاً، دولتها قرار گیرد.


کانون کارگران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی  حمایت خود را از برنامه های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای دولت آینده جهت بکارگیری تمامی ظرفیت ها در جهت تقویت زیر ساختهای تقنینی و اجرائی مرتبط با معیشت کارگران در راستای بهبود فضای شغلی و اجتماعی این طیف و حمایت معنوی و صنفی و زدودن موانع حقوقی و اقتصادی این جامعه بزرگ و مولد اعلام می نماید.

نظر شما