شناسهٔ خبر: 169434 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیانیه کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

قال علی(ع): الْعِلْمُ وِرَاثَةٌ کَرِیمَةٌ، وَ الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ، وَ الْفِکْرُ مِرْآةٌ صَافِیَةٌ.

و دانش، میراثی است گرانمایه و آداب، زیورهایی نو به نو و اندیشه، آینه ای صافی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی): «معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت؛ یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند»

در اهمیت نظام تعلیم و تربیت همین بس که اولین آیات قرآنی با اقْرَأْ  آغاز شد و «دین پیامبر رحمت، محبت و اخلاق؛ خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی(ص)» بر اساس تعلیم و تربیت استوار شده است. هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره) که اسوه اخلاق، معرفت و بصیرت بوده پاسداشت مقام معلم صورت می­گیرد. جامعه فرهنگیان کشور مفتخر به این نام و شهیدان رجایی و باهنر ماندگار در عرصه تعلیم  تربیت هستند. کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اولاً از ابراز محبت، فرامین و تأکیدات و بیانات امام­المسلمین امام خامنه­ای در اهمیت نظام تعلیم و تربیت و نقش اساسی و بی­بدیل آموزش و پرورش و معلمان کشور که اساس پیشرفت و یک کشور و مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی، جهادگران کارزار مبارزه با جهل تا سرمایه یک ملت و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت نام برده­اند و ده­ها کلیدواژه­هایی که ترسیم­کننده جایگاه نظام تعلیم و تربیت و معلمان فهیم و بصیر در آینده یک کشور هستند را تبیین فرموده­اند.

کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اطاعت از رهبری و فرامین معظم­له، موارد ذیل را به عنوان مطالبات فرهنگیان از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی خواستار است:

1.اجرایی­نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بالادستی مرتبط با آن و سیاست­های ابلاغی نحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد استلزامات لازم اجرائی آن.

2.درونی­کردن ارزش­های اصیل انقلاب اسلامی شامل تقویت فرهنگ ایثار، شهادت، مقاوت و حفظ دستااوردهای انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در کتب درسی و بسته­های آموزشی.

3. اجرای طرح رتبه­بندی معلمان بر اساس سند مرتبط با آن که همانند همترازی اساتید دانشگاه­ها در تکریم منزلت، ارتقای معیشت و حفظ جایگاه مقام علمی، اخلاقی و معنوی معلمان کشور می­باشد.

4. توجه و بصیرت کافی به «افسران خط مقدم» جبهه فرهنگی در مواجهه­ی با هجمه، شبیخون و ناتوی فرهنگی در کشور.

5. توجه به نقش بی­بدیل معلمان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی شامل: الف ـ انقلاب اسلامی   ب ـ نظام اسلامی    ج ـ دولت اسلامی    د ـ جامعه اسلامی     هـ ـ تمدن نوین اسلامی

6. اغتنام از فرصت انتخابات پیش رو و انتخاب مدیران اجرائی انقلابی، جهادی و خستگی­ناپذیر که نگاه­شان به ظرفیت­ها و داشته­های مادی و انسانی داخل کشور باشد نه به بیگانگان    

7. نقش درخشان معلمان به تعبیر هوشمندانه امام خامنه­ای (مدظاله­العالی) به عنوان «افسران پیشرفت کشور»در دوران شیوع ویروس کرونا و آموزش­های مجازی و تحقق منویات معظم­له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سامان­بخشی به نابسامانی­های موجود آموزش و پرورش، رفع تبعیض­ها، برقراری عدالت آموزشی و شغلی، اسناد بالادستی و تربیت تمام ساحتی، جذب نیروهای جوان با انگیزه در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، استفاده از ظرفیت­های معلمان در مدیریت­های ارشد کشور، نظارت بهتر مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اجرای درست مصوبات و اسناد بالادستی از جمله مطالبات فرهنگیان فرهیخته کشور می­باشد.

8. فرصت را مغتنم شمرده و لازم می­داند در خصوص استمرار فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت یادآوری نماید که خبط برخی دولتمردان در دست­اندازی به سید شهیدان مقاومت چیزی نیست که از اذهان زدوده شود و چه کار زشت و ناپسندی است هجمه­بردن به فرهنگ مقاومت ملت رشید و نستوه ایران اسلامی و نماد پهلوانی و قهرمانی ایران زمین، حاج قاسم سلیمانی؛ ضمن محکوم­کردن این حرکت مذبوحانه، از قوه قضائیه می­خواهیم با مسببان و خائنین و نفوذی­هایی که به هیچ چیزی پایبند نیستند با قاطعیت برخورد کرده و بدانند هنوز وارثان فرهنگ حماسه و دلاوری بیدارند و پرچم این انقلاب اسلامی را تحت زعامت مقام معظم رهبری به حضرت صاحب­الامر(عج)، مصلح آخرالزمان تحویل خواهند داد. انشاءالله

کانون فرهنگیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حمایت خود را از برنامه این شورا برای تحول سازی دولت انقلابی در حوزه آموزش و پرورش و برنامه ریزی جدی و شیوه اجرایی مناسب در تکریم و شانیت فرهنگیان اعلام می‌دارد.

نظر شما