شناسهٔ خبر: 169240 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران بر اساس منافع ملی خود عمل می کند/مذاکره، تخریب و تحریم در کنار هم معنا ندارد

ابراهیم عزیزی شیراز رئیس کمیته امنیت مجلس معتقد است آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد جزء برنامه راهبردی جمهوری اسلامی بود و رفتار طرف مقابل نیز در آن اثرگذار است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد از سوی ایران، گفت: غنی سازی حق مسلم ملت ما است تا از این طریق بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم و آژانس نیز هیچ محدودیتی برای رفع نیازها به صورت صلح آمیز قرار نداده و همه کشورها می توانند از این فناوری استفاده کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که سال هاست حسن نیت خود را در موضوع هسته ای به دنیا اثبات کرده ایم، اظهار داشت: این آمریکا و کشورهای اروپایی بودند که نتوانستند اعتماد ایران را جلب کرده و از نجابت و بردباری ملت ایران سوءاستفاده کردند.

وی افزود: وقتی قرار بر معامله برد-برد است، نباید یکی از طرفین صرفا به فکر منافع خود باشد، لذا اکنون به طور طبیعی باید ناقضان برجام، جبران خسارت کنند.

عزیزی ادامه داد: بنابر ضرورت های روز و به منظور تأمین نیازهای بخش های مختلف، صنعت هسته ای به سمت غنی سازی ۶۰ درصد رفت تا بر مبنای راهبردی که از پیش تعیین شده بود گام برداریم و البته در این مسیر رفتار طرف مقابل نیز بسیار در این تصمیم گیری ها موثر است.

وی تأکید کرد: ایران بر اساس منافع ملی خود عمل می کند و حسن نیت خود را طی سال ها اثبات کرده، از این رو غنی سازی ۶۰ درصد سزاوارترین اقدام بود و ما که از گذشته ظرفیت این میزان غنی سازی را داشته و صرفا بنا به ملاحظاتی آن را شروع نکرده بودیم، امروز اقدام به آغاز این فرایند کرده ایم.

عزیزی همچنین به اقدام جنایتکارانه اخیر در سایت هسته ای نطنز اشاره و بیان کرد: عاملان و آمران این حادثه تروریستی شناسایی شده و به نحو مقتضی با آنها مقابله خواهد شد لذا در این مسیر دولت باید بر مبنای منافع ملی حرکت کرده و به طرف مقابل اعتماد نکند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تحریم، تخریب و مذاکره را در کنار هم بی معنا دانست و خاطرنشان کرد: با این حال شاهد هستیم تیم دیپلماسی ما در حال رفت و آمد و مذاکره است این در حالی است که طرف مقابل از طرفی تقاضای مذاکره می کند، از طرفی اقدام به خرابکاری و از سوی دیگر اقدام به اعمال تحریم های جدید می کند که تمامی این موارد با یکدیگر هخوانی ندارد.

نظر شما