شناسهٔ خبر: 168857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر صمت درباره ممنوع شدن صادرات محصولات کشاورزی تجدیدنظر کند

ساداتی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه هزاران تن سیب و پرتقال در انبارهای محصولات کشاورزی موجود است، از وزیرصمت خواست نسبت به ممنوع شدن صادرات محصولات کشاورزی تجدید نظر کند.

به گزارش «نماینده» سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۹۹) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: کشاورزان محصولات خود را با خون دل تولید می‌کنند بنابراین ضرورت دارد که صادرات و واردات محصولات به نحو صحیحی انجام شود.

وی تأکید کرد: اینکه به دلیل عدم مدیریت در توزیع محصولات صادرات ممنوع شود، قطعا اقتصاد و مدیریت توزیع درست انجام نخواهد شد؛ چراکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن سیب و ۴۵۰ هزار تن پرتقال در انبارها موجود است و وزیر صمت باید در این مورد تجدیدنظر جدی صورت دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: با خبر شدیم که آقای روحانی دستور لغو قیمت‌های چغندر قند و دانه‌های روغنی را که از سوی شورای قیمت‌گذاری برای واقعی کردن قیمت محصولات اتخاذ شده را داده است.

وی گفت: باید کشاورزان در قیمت گذاری محصولات حمایت شوند تا بتوانند با امید به کشت محصولات خود ادامه دهند و البته از وزیر جهاد کشاورزی نیز انتظار داریم که از قانون مجلس و  کشاورزان حمایت جدی کند و قیمت محصولات کشاورزی را به نرخ  واقعی تغییر دهد.

نظر شما