شناسهٔ خبر: 168855 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دکتر قالیباف در پاسخ به تذکر زنگنه:

روند بررسی اصلاحات بودجه و تامین نظر شورای نگهبان براساس آئین نامه داخلی مجلس انجام شده است

محسن زنگنه رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه تاکید کرد: آنچه که در مجلس بررسی و چاپ شد تفاوتی با نظر شورای نگهبان نداشته و بررسی بودجه و تامین نظر شورای نگهبان براساس آئین نامه داخلی مجلس انجام شده است.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر ماده ۱۹۸ آئین نامه داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: روز گذشته مطالبی در سایت ها منتشر شد در مورد ایرادات شورای نگهبان در مورد بودجه، پس از آن دوستان شورای نگهبان با انتقاد از این مطالب اعلام کردند که شورا نظر رسمی را هنوز اعلام نکرده و ما مردد شدیم که چیزی که منتشر شده نظرات شورا است یا خیر.

وی افزود: سپس متوجه شدیم کمیسیون تلفیق تشکیل شده و تا نیمه های شب نیز مشغول فعالیت و تلاشند. اولا من از کمیسیون تشکر می کنم که در بررسی لایحه تسریع کردند اما ما امروز صبح نیز روی تبلت ها به لایحه دسترسی نداشتیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: در سیستم های رایانه ای نیز امکان خواندن عملا نداشتیم چرا که موقع رأی گیری از دسترس ما خارج می شود و در حال حاضر نیز به چیزی رأی می دهیم که حتی وقت مطالعه آن را نیز نداشتیم.

وی تاکید کرد: لذا از هیات رئیسه محترم می خواهم با توجه به حجت شرعی که بر عهده تک تک ما نمایندگان است به طوری عمل کنند که آئین نامه کاملا رعایت شود و به طور شفاف برای نمایندگان روشن باشد که چگونه بودجه بررسی و تصویب شده است.

قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: آنچه که در مجلس بررسی و چاپ شد تفاوتی با نظر شورای نگهبان نداشته است و بررسی بودجه و تامین نظر شورای نگهبان براساس آئین نامه انجام شده است ضمن آنکه بخش عمده موضوعات شورای نگهبان رفع ابهام بود نه اصلاح اساسی، همچنین ایرادات مدنظر شورای نگهبان و همچنین اصلاحات شورای نگهبان در اختیار نمایندگان قرار گرفت به اضافه اینکه موضوعات اعاده شده از شورا در کمیسیون بررسی می شود و به صحن نمی آید و این براساس آئین نامه است و آئین نامه به طور کامل رعایت شده است.

نظر شما