شناسهٔ خبر: 168839 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مردم دورهمی‌های چهارشنبه سوری را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به سال آینده موکول کنند

سامیه عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت پرهیز از هر گونه دورهمی در چهارشنبه سوری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: دورهمی‌ها باید به سال آینده که واکسن به میزان زیادی تولید شده موکول شود.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های قدیمی و دیرینه ایرانیان است که قدمت آن به بیش از هزار سال می‌رسد، گفت: متاسفانه این آیین و سنت قدیمی در سالیان اخیر در جامعه رنگ باخته و به شکل خطرناک برگزار می‌شود در صورتی که در گذشته این مراسم با امنیت کامل برگزار می‌شد.

مراسم چهارشنبه سوری نباید با جنگ اشتباه گرفته شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مراسم چهارشنبه سوری نباید با جنگ اشتباه گرفته شود، افزود: صحنه‌های دلخراشی که طی این سال‌ها در مراسم چهارشنبه سوری رخ می‌دهد به هیچ وجه با آداب و رسوم این آیین قدیمی شباهت ندارد و باید به اصل آن بازگردیم.

وی با تاکید بر اینکه ترقه‌بازی هیچ جایگاهی در آیین چهارشنبه سوری ندارد، گفت: برخی از افراد این مراسم را با جنگ اشتباه گرفته‌اند و با استفاده از مواد منفجره  بسیار خطرناک جان خود و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند در این رابطه از مردم تقاضا داریم ضمن بزرگداشت این مراسم و سنت دیرینه دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم باید از برگزاری دورهمی‌ در مراسم چهارشنبه سوری به شدت پرهیز کنند و این گونه مهمانی‌ها را به سال آینده موکول کنند، ادامه داد: انتظار می رود مردم با ماندن در منازل و رعایت جدی دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی از انتشار ویروس کرونا پیشگیری کنند و دورهمی‌ها را به سال آینده که واکسن به میزان زیادی تولید شده موکول کنند.

نجف‌آبادی یادآور شد: باید با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه و ایجاد رعب و وحشت آرامش روحی و روانی مردم را به خطر می اندازند برخورد کرد. /

نظر شما