شناسهٔ خبر: 168818 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساز و کار انتخاب افراد اصلح در ششمین دوره شوراها تعبیه شده است

بامیری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از اهتمام هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات شوراها برای انتخاب افراد اصلح در شوراها خبر داد و گفت: مردم در چگونگی انتخاب و گزینش افراد نقش تعیین کننده‌ای دارند.

به گزارش«نماینده» حسین بامیری با اشاره به ساز و کارهای تعبیه شده از سوی هیات‌های اجرای و نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها با هدف انتخاب افراد اصلح و شایسته، گفت: با توجه به اهتمام مراجع نظارت بر انتخابات شوراها و ملزم کردن دستگاه‌ها به هم افزایی، همراهی و همکاری با هیات‌های نظارت و اجرایی جهت ارایه پاسخ دقیق درباره استعلام از کاندیداها شاهد نوعی مصونیت بخشی و ضمانت بخشی خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: مردم در چگونگی انتخاب و گزینش نیز نقش تعیین کننده‌ای دارند. شرح وظایف شوراها باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد، مردم اگر با شناخت و مطالعه به کاندیدای اصلح رأی دهند، افراد شایسته برگزیده خواهند شد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول مختلف قانون اساسی درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآور شد: شوراها، پل ارتباطی مردم و مسئولان اجرایی هستند و می‌توانند بازوان توانمند پارلمان باشند. بر همین اساس مجلس در این دوره تمام تلاش خود را برای تبدیل شوراها به پارلمان محلی خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه شوراها و شهرداری‌ها نباید به سمت اقدامات خلاف قانون حرکت کنند، گفت: متاسفانه در دوره فعلی و دوره‌های گذشته برخی شوراها به دلیل فسادهای گسترده منحل شدند، بر همین اساس در این دوره ساز و کارها به نوعی تعریف شده که شاهد تشکیل چنین شوراهایی نباشیم.

نظر شما