شناسهٔ خبر: 168390 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم:

سیاست‌های انفعالی با کرونا دورهمی‌ها را شکل می‌دهد/ خطر در کمین خریداران واکسن از بازارهای کاذب است

بند پی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خرید واکسن کرونا از بازارهای کاذب بسیار خطرناک بوده و تضمینی برای عملکرد آنها نیست.

به گزارش «نماینده» محمدعلی محسنی بندپی درمورد سیاست‌های انفعالی با کرونا گفت: کرونای جهش یافته که هم اکنون در کشور شیوع پیدا کرده بسیار خطرناک‌تر از نوع قبلی آن است، نوع جدید بیماری دامنه وسیع‌تری از کودکان، نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند و بیشتر ارگان‌های بدن مبتلا شونده از سیستم گوارشی گرفته تا سیستم اداری  درگیر  بیماری می‌شود، میزان کشندگی این ویروس ۳۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است بر همین اساس نمی‌توانیم نسخه واحدی را برای کنترل بیماری کرونا بپیچیم؛ عقل سلیم حکم می‌کند بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست‌های انفعالی در مقابل رفتار ویروس کرونا عاملی بر شکل گیری دورهمی‌ها، سفرها و حضور در اماکن عمومی است و حتی به تازگی شاهد حضور تعدادی افراد بدون ماسک در اماکن عمومی هستیم این روش اشتباهی است که دامنه درگیری بیماری را بیشتر می‌کند.

از حضور در بازارچه‌های شب عید امتناع کنید

وی در ادامه یادآور شد: به سنت دیرینه ما ایرانیان ماه آخر سال بویژه روزهای پایانی شاهد حضور مردم در بازارچه‌ها برای خرید عید هستیم با توجه به اینکه که این بیماری واقعاً شوخی ندارد همانگونه که مردم از خرید تا دید و بازدیدها و سفرها حتی حضور در مراسم سیزده بدر در سال ۹۹ امتناع کردند امسال هم باید چنین روشی را پیش برویم اگر قرار است بهار خوبی را با خانواده تکرار کنیم تا جای ممکن از تجمع‌های غیر ضروری پرهیز کنیم.

اشتباه کشور فرانسه را تکرار نکنید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: با رعایت پروتکل‌ها ویروس کاهش پیدا خواهد کرد در حال حاضر تعداد قربانیان کرونا در کشور بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در نوسان است باید این ارقام را به صفر برسانیم و اشتباه کشورهای اروپایی مثل فرانسه را تکرار نکنیم که میزان قربانیان خود را در چند ماه گذشته به زیر انگشتان یک دست رساند اما امروزه شاهد گزارشاتی مبنی بر مرگ و میر بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار قربانی در روز هستند.

محسنی بندپی تصریح کرد: در حال حاضر دقیقا مشخص نیست افرادی که واکسن را دریافت کردند در چه شرایطی هستند در برخی از کشورهای توسعه یافته گزارش داده‌اند افرادی واکسن کرونا را تزریق کرده دوباره به بیماری مبتلا شده‌اند، چرا که واکسن دریافتی تضمینی برای ایمنی بدن در مقابل ویروسی که هر روز چهره جدیدی را نشان می‌دهد ندارد و عکس‌العمل‌های متفاوتی را تاکنون از خود نشان داده است. فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم زنجیره بیماری کرونا را قطع کرده و سلامتی عمومی را به جامعه تحویل دهیم.

خرید واکسن کرونا از بازارهای کاذب خیلی خطرناک‌تر است و تضمینی برای عملکرد آن نیست

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: خرید واکسن کرونا از بازارهای کاذب خیلی خطرناک‌تر است و تضمینی برای عملکرد آن نیست، بر همین اساس در خصوص خرید واکسن به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاهها از قوه مقننه گرفته تا قوه قضاییه، نیروی نظامی و انتظامی و بسیج برای کنترل تجمعات و سفرهای غیرضروری دوستانه به میدان بیایند و با اعمال محدودیت‌ها در جهت سلامتی عمومی جامعه تلاش کنند و مردم به فاکتورهایی که عامل کاهش بیماری کرونا دعوت کنند.

نظر شما