شناسهٔ خبر: 168116 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح مالیات بر عایدی سرمایه موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه و تبدیل آن به قانون موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه می شود.

به گزارش «نماینده» محمد صفائی دلوئی در نشست علنی امروز (چهارشنبه،  ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی خود اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی ما تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی است، مالیات بر سرمایه و کاهش مالیات بر تولید موجب تحقق این موضوع می شود، امروز در تهران املاکی وجود دارد که با قیمت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش می رسد اما هیچ مالیاتی به آن تعلق نمی گیرد لذا امیدوارم نمایندگان در جریان بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه به این موضوع توجه کرده و برای تحقق عدالت اجتماعی به تصویب قانون کمک کند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد منابع بانکی به سوداگری اختصاص یافته و بخش اندکی از آن به سمت کشاورزی و اشتغال سوق داده شده و این موضوع یکی دیگر از مصادیق بی عدالتی در کشور است که لازم است در جهت اصلاح این موضوع اقدام عاجل صورت گیرد.

صفایی در تذکری به وزیر راه خواستار اصلاح راه های روستایی حوزه انتخابیه گناباد و بجستان شد، همچنین از وزیر نیرو خواست تا شرایط را برای برخورداری حوزه انتخابیه اش از انرژی و برق و آب تسهیل نماید.

وی به وزیر ارتباطات متذکر شد که در جهت رفع تبعیض کارگزاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام نماید.

نظر شما