شناسهٔ خبر: 167984 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پایان کار رسیدگی به طرح جمعیت در کمیسیون مشترک در مجلس

زهره سادات لاجوردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح جمعیت از پایان کار رسیدگی به طرح جمعیت در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح فقط برای رأی‌گیری درباره تعیین مدت زمان اجرای آزمایشی آن به صحن مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش «نماینده» زهره‌السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، گفت: در جلسه امروز طرح جمعیت به طورکل مورد رسیدگی قرار گرفت و توسط اعضای کمیسیون جمع‌بندی شد.  

وی افزود: پیش از این طبق رأی‌ای که اعضای کمیسیون داده بودند، طرح جمعیت طبق اصل ۸۵ پس از بررسی در کمیسیون، مستقیماً برای بررسی توسط شورای نگهبان به این شورا ارسال می‌شود.  

عضو هیأت رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: در این طرح سه زمان سه ساله، پنج ساله و هفت ساله برای اجرای آزمایشی طرح جمعیت پیش‌بینی شده که تنها همین موضوع نیازمند رأی‌گیری در صحن علنی مجلس است و به همین منظور طرح برای رأی‌گیری در این باره در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش نماینده، در طرح جمعیت تسهیلاتی برای متأهلین دارای فرزند اعم از دانشجویان و... پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به ارائه تسهیلات و امکانات برای ساخت مسکن و... اشاره کرد.

نظر شما