شناسهٔ خبر: 167942 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

به دنبال نهادینه کردن صادرات در کشور هستیم/به عنوان نماینده در کنار تولیدکنندگان برای رفع مشکلات هستیم

اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع گفت : کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جدحامی تولید کنندگان است و از هر جهت از آنها حمایت می کند . کمیسیون صنایع مجلس با واردات سخت مخالف است . به دنبال آن هستیم که صادرات را در همه ابعاد کشور نهادینه و واردات را به صفر برسانیم.

به گزارش«نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اسلامشهر، ری، تهران، شمیرانات و پردیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی اسلامشهر و شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم درجریان نظارت میدانی مجلس گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور کل حامی تولید کنندگان است و از هر جهت از آنها حمایت می کند.

*به دنبال نهادینه کردن صادرات در کشور هستیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی دربارۀ مشکلات پیشروی تولیدکنندگان دربارۀ صادرات گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جدحامی تولید کنندگان است و از هر جهت از آنها حمایت می کند . کمیسیون صنایع مجلس با واردات سخت مخالف است . به هر قیمتی در همه ابعاد کشور صادرات نهادینه شود و وادرات را به صفر برسانیم .

اکبری تالارپشتی ادامه داد:  با توجه نیاز به برخی واردات مواد خام برای تولیدکنندگان گفت: زمانی  که می گویم واردات اگر بحث مواد اولیه باشد که در داخل قابلیت تولید نداشته باشد ایرادی ندارد ولی اگر قابلیت تولید داشته باشد از نظر ما ممنوع است .

*ضرورت سازماندهی و تفکیک تولید و فروش

اکبری تالارپشتی دربارۀ ضرورت سازماندهی فروش برای حل مشکل تولیدکنندگان در زمینه فروش به دلیل واسطه ها در این صنف گفت : در این صنف نیازمند سازماندهی هستید ضرورت سازماندهی احساس می شود،تولیدکننده به  بهترین شکل کار  را تولید می کند ولی بقیه موارد رها شده است تولید با بازاریابی، با صادرات، با فروش متفاوت است. این همان حلقه مفقودست که رها شده است.

وی افزود : با واسطه های فعال در این زمینه جلسه تشکیل دهید و سازماندهی کنید کسی مسئولیت را به عهده بگیرد که درگیر کار تولید نباشد در جلسه ها گفتگو کنید به تفاهم برسید.گروه های تولید کننده یک برند تشکیل دهید یا هر کس با برند خودشان توافق کنید و قرارداد ببندید. اینطوری باعث انبار تولید نمی شود.

*مسیر تولیدرا برای صادرات منطقه ای و بین المللی طی کنیم

اکبری تالارپشتی گفت: حوزه صنعت همیشه مورد حمایت ما بوده است، این صنایع پیشرفت خوبی نسبت به گذشته داشتند از نظر استاندارها ارتقا پیدا کرده بودند و این مسیر را هرچه زودتر برای صادرات به منطقه و بین الملل باید طی کنیم ، از این میزان پیشرفت خیلی خوشحال شدم.

وی افزود : انتظار ما این است که ایران عزیز ما با همت و تلاش همین تولید کنندگان صادر کننده کفش و پوشاک با قیمت مناسب به کل جهان باشد.

*تحریم ها باعث شکوفایی صنعت ما شده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن دربارۀ وجود موانعی از جمله تحریم ها و مشکلات واردات گفت: از نظر من تحریم ها خیلی به نفع ماست . تحریم باعث رشد و شکوفایی ما شده است.

*به عنوان نماینده در کنار تولیدکنندگان برای رفع مشکلات هستیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با توجه به نقش نظارتی مجلس خاطر نشان کرد: باید دولت مسیر را برای ما باز کند،  ما زمانی که می گویم نماینده ملت قطعا در کنار تولیدکنندگان هم هستیم، تولیدکنندگان در هر کجا به مانع و مشکلی برخورد کردند، این موانع با هماهنگی برطرف میکنیم. یکسری قوانین و مقررات هست آنجا نیز ما در خدمت هستیم و کمک می کنیم تا موانع  را از سر راهشان برداریم.

*اتحادیه ها باید تشکل های منسجم و مطالبه گر داشته باشند

وی با توجه اهمیت اتحادیه ها برای کمیسیون صنایع افزود : درخواست مااین است که اتحادیه هاتشکل های خودرا منسجم کنند و سطح تشکل های خود را ارتقا دهند. برای عدم وابستگی به دولت ، کنسرسیوم بین المللی تشکیل دهید. مطالبه گر باشند چرا که دولت برای خودشان است .تیم های قوی مطالبه گری برای رفع مشکلات خودشان در زمینه تولید، صادرات، و توسعه تولید تشکیل دهند. ما به عنوان نماینده ی آنها در کنارشان هستیم .

نظر شما