شناسهٔ خبر: 167815 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمیسیون تلفیق بودجه را دوسطحی بسته است

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس، کمسیسیون تلفیق بودجه را دوسطحی بسته و ارز دارو هم تغییر نکرده است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گزارشی از لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق به نمایندگان ارائه کرد و گفت که گزارش کمیسیون تلفیق آماده شده و در سامانه بارگذاری می‌شود و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: نادران در این جلسه گفت که دولت چند نرخ ارز را در بودجه به عنوان نرخ محاسباتی آورده است و کار مجلس شفاف کردن آن است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و ارز آزاد را به صورت غیرشفاف در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده بود که کمیسیون تلفیق این مسئله را در بودجه روشن و شفاف کرده است.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: بر اساس گفته‌های نادران، مجلس نرخ خاصی را برای ارز در بودجه تعیین نکرده، بلکه مجلس درآمدها را بر اساس نرخ ارز در بازار که دولت در نظر گرفته، تنظیم و شفاف کرده است و همچنین ارز دارو تغییر نکرده و مانند گذشته خواهد بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق گفته نادران، کمیسیون تلفیق، بودجه را دو زمانی و دوسطحی بسته است به گونه‌ای که هم دولت فعلی بتواند به وظایف خودش عمل کند و هم دولت بعدی دستش بسته نباشد.

نظر شما