شناسهٔ خبر: 167576 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ در حاشیه بازدید از سایت نماینده:

درک مشکلات اصلی جامعه از سطوح پایین حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد و متأسفانه مسئولین از آن غافل هستند/ مهرۀ مفقودۀ اقتصاد این است که راحت طلب شده و به دنبال فرآوری محصولاتمان نرفته ایم/ قانون فعلی حوزۀ مالیات به نوعی مشوق فرارهای مالیاتی است و باید اصلاح شود

علی حدادی

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» گفت: همه تلاش نمایندگان مجلس یازدهم این است که خروجی کار مجلس برای جامعه و مردم مفید باشد.

نماینده ساوجبلاغ با اشاره به مشکلاتی که در حوزه انتخابیه وجود دارد تصریح کرد: درک مشکلات اصلی جامعه از همان سطوح پایین صورت می‌گیرد و متأسفانه مسئولین از پایین‌ترین سطوح جمعیتی که همان روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه است غفلت می‌کنند و فقط شعارهای ملی را مطرح می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه تا امروز نگاه از بالا به پایین بوده و مشکل اصلی اینجاست که تا این نوع نگاه باشد، قطعاً به برنامه ریزی های بلندمدتی که مد نظرمان بوده نمیتوانیم برسیم، اما اگر نگاه از پایین باشد و کمبودها را ببینیم، مصداق اقتصاد مقاومتی می‌شود. اگر روستامحور شهرستان‌محور و نهایتاً استان‌محور نگاه کنیم، هر استان طبق توانمندسازی خود می‌تواند در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و گردشگری خودکفایی ایجاد کند.

حدادی تصریح کرد: مهرۀ مفقودی که الان در حوزه اقتصادی داریم این است که به راحت طلبی عادت کرده‌ایم و به دنبال فرآوری محصولاتمان نرفته ایم.

سخنگوی کمیسیون شوراها اضافه کرد: در بخش دانش بنیان به نیاز روزمره عموم جامعه توجه نکرده ایم و در بخش صنایع تبدیلی هم به همین صورت است.

نماینده ساوجبلاغ گفت: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده در بخش کشاورزی وقتی نگاه می‌کنیم متوجه میشویم که استان قابلیت بسیار خوبی در این حوزه دارد و به دلیل اینکه به پایتخت هم نزدیک است میتوانیم بسیار موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از هدفهایی که باید در مجلس یازدهم دنبال کنیم اصلاح قوانین حوزه‌های انتخابیه است. قوانینی که موانع ایجاد کرده است. به عنوان مثال اگر قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی اصلاح شود بسیاری از مشکلات در حوزه تولید حل می شود و به خودکفایی می‌رسیم.

حدادی با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات ادامه داد: افرادی که درآمدهای هنگفتی دارند فرار مالیاتی انجام میدهند؛ قانون فعلی به نوعی مشوق فرارهای مالیاتی است و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها اضافه کرد: اینها زیرساخت هایی است که در اصلاح قوانین باید مد نظر قرار بگیرد، اما در بحث نظارت که آقای رئیس‌جمهور حاشیه ایجاد کرد باید بگوییم که اتفاقاً نظارت راه حل مشکلات ماست.

عضو فراکسیون ایثار و شهادت تصریح کرد: مهره مفقوده ما این است که بسیاری از قوانین تصویب میشود و به دستگاههای اجرایی هم ابلاغ می‌شود، اما به آن قانون اهمیت نمیدهند و عملا آن را اجرا نمیکنند. اگر ما طبق فرموده حضرت آقا به اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه ای داشته باشیم بسیاری از مشکلات جامعه حل میشود.

حدادی گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار جدی درست و جامعی است که مسئولین قوه مجریه و قوه مقننه به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در این طرح به 3 بخش اصلی ورود کرده ایم و در ثبت نام داوطلبین شرایط عمومی را لحاظ کردیم و در بخش دوم شرایط اختصاصی که قانون اساسی هم به آن اشاره کرده است ورود کرده ایم در بخش دیگر که به نوعی بخش اصلی کار به حساب می آید و شرایط خصوصی افراد است ما در این بخش میتوانیم جلوی نفوذ افراد را بگیریم.

حدادی ادامه داد: ما با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری میتوانیم از ورود بسیاری از افراد به عرصه انتخابات جلوگیری کنیم زیرا در گذشته هر کسی با هر تحصیلاتی میتوانست در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند اما در قانون جدید برای افراد محدودیت هایی ایجاد میکند و همچنین باید به عنوان قانون گذار به ابلاغ سیاست های کلان توجه کنیم و با توجه به این ابلاغیه معیار های افراد را تعیین کنیم.

نظر شما