شناسهٔ خبر: 167370 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعضای کمیسیون آیین نامه، نهادهای نظارتی را مکلف به پاسخ به استعلام هیات نظارت بر نمایندگان کردند

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس نهادهای نظارتی را مکلف کرد تا به استعلامات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ظرف ۳۰ روز کاری پاسخ دهند.

به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این جلسه ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در دستور کار کمیسیون قرار داشت و اعضا بخش عمده‌ای از ماده ۵ این طرح را مصوب کردند.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان ماده ۵ این طرح هیأت به گزارش‌ها و شکایات واصله در باره هر یک از نمایندگان به صورت محرمانه رسیدگی می‌کند و در صورتی که تخلف را متوجه نماینده بداند در اولین جلسه از نماینده دعوت و پس از مذاکره با وی و نیز استعلام از مراجع ذیربط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون مراجع نظارتی مکلفند نسبت به استعلامات هیأت ظرف مدت ۳۰ روز کاری پاسخ دهند.

محمودی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق این مصوبه هیأت موظف است قبل از صدور رأی، دفاعیات نماینده را استماع نماید.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون در این جلسه مصوب کردند که  در راستای اجرای بند (۱۳) سیاست‌های کلی انتخابات هیات موظف است در صورت کشف فقدان شرایط نمایندگی نماینده قبل از انتخابات، مدارک و مستندات مربوطه را به شورای نگهبان جهت بررسی مستندات مربوط و تصمیم گیری نهایی مبنی بر عدم صلاحیت نمایندگی ارسال کند.

نظر شما