شناسهٔ خبر: 167337 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حمایت از کشاورزان و طرح‌های اشتغالزایی در اولویت ویژه دولت و مجلس باشد

محمدصالحی نماینده مردم فریدن در مجلس با اشاره به نقش مردم در شکوفایی کشور گفت: مسئولان نباید زحمات کشاورزان را نادیده بگیرند و باید حمایت از آنان و طرح‌های اشتغالزایی کشاورزی در اولویت نخست باشد.

به گزارش «نماینده» حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه انتخابیه‌ام یعنی فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین قطب کشاورزی استان اصفهان است و چون منطقه اقتصادی نیست خیلی پیشرفت اقتصادی نداشته ولی شرایط گسترش کشاورزی را دارد که مسئولان قوای مجریه و مقننه باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: برخی بانک‌ها مانند بانک کشاورزی بویژه در دوران مجلس یازدهم در زمینه توسعه اشتغال در حوزه کشاورزی، صنایع دامپروری و دامداری و صنایع تبدیلی فعالیت خوبی داشته و همکاری لازم در زمینه بخشودگی‌های تسهیلات بویژه در ایام کرونا داشته‌اند ولی لازم است که این روند استمرار پیدا کرده و حمایت بیشتری از کشاورزان کم برخوردارتر انجام شود.  

نماینده مردم فریدن در مجلس تصریح کرد: اقدامات مثبت سرمایه گذاران اگر همراه با راهنمایی‌ها و تسهیلات کشاورزی و نظارت بانک‌ها عملیاتی شود می‌تواند موجب اشتغال خوبی در بخش کشاورزی شود؛ این در حالی است که حوزه کشاورزی پتانسیل خوبی دارد که می‌تواند موجب تحول در زندگی کشاورز و دامدار شده و رونق خوبی را ایجاد کند.

صالحی اظهار داشت: در شرایطی که قیمت نهاده کود به خاطر تغییر نرخ ارز افزایش داشته، با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی، بانک کشاورزی سعی کرده نقدینگی کشاورزان را برای خرید کود افزایش دهد تا برای تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، دانه‌های روغنی، پنبه و چغندر پاییزه مشکلی نداشته باشیم.  

نظر شما